Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

Az utolsó vacsora Wang mesternél

2013.07.07. 22:14 stillman

2.JPGA vacsora nehezített körülmények között indul, a taxim ugyanis kivisz Zuglóba a Telepes utcába, hiába hangoztatom, hogy a Telepy utcába vagyok hivatalos, ráadásul eleve késésben. Szóval fél órát kések, de úgy tűnik nem csúsztam le semmiről. Egy elkülönített körasztalnál ülök egészen véletlenül a NoSalty jófej csapatával. Viszonylag hamar érkezik az első fogás: sajnos egy jobb sorsra érdemes Si-Chuan csípős, savanyú leves, legalábbis annál mindenképpen jobb sorsra, minthogy elém tegyék. Ugyanis én nem vagyok egyébként egy válogatós típus, de egy dolgot nem tudok egyszerűen befogadni és elismerem, hogy ez egy rettenetes hiányosság: amikor úszik a tojás egy levesben. Belátom, hogy ha egy tömlöc mélyére vetnének és 40 napig éheztetnének, boldogan belefetyelném, szóval röptében kapnám el a tojáscafatokat közben, de erre a szintre még nem jutottam el.

3.JPG

Tehát én ezt konkrétan nem bírom megenni, de megkóstolni sem. Sebaj, érkezik a - khm, nehéz esténk lesz - ízletes sertésfülfalatok, gyengéden, csodálatosan elkészítve. Hát kérem, az az igazság, hogy a második hiányosságom, hogy valahogy ezeket a disznó, marha stb. segédhúsokat se tudom nagyon megszeretni, egyszer az Olimpiában hősiesen megettem egy levest, amiben tüdő meg minden egyéb úszkált, és három napig beteg voltam, teljesen biztos vagyok benne, hogy pszichésen okoztam saját magamnak. Szóval ezt azért megkóstolom, de sajnos nem tudom azt írni szakavatottan, hogy mennyire finom volt, pedig nyilvánvalóan az volt és első osztályúan elkészítve.

Már meg sem lepődöm, amikor érkezik a csipős szószban tálalt pacal, tüdő, nyelv és miegymás fogás "Ko shui fei pian", azaz a szupersztár ökörszív & pacal kombó - igazán szép. Mivel én a Gasztrobizarr blog nevében vagyok jelen, úgy érzem minden remekül alakul és itt a helyem. Ezt igazolja a következő fogás is: a kiváló, amúgy feketés-zöldes színű Száznapos tojás zöldpaprikával. Namost én azt tudom, hogy ez egy elképesztő ínyencség, de én még mindig nem nagyon tudok jóízűen enni. Persze azért megkóstolom, ööö, finom, de azt hiszem elég is lesz az az egy harapás. Hát Wang konyháját azért nem az ilyen mimózáknak találták ki, mint én.

Ekkor végre elkezdenek érkezni a számomra is befogadható fogások: az Ég és Föld oldalas, döbbenetesen finom, olvadós Dong Po sertésköröm barnaszószban párolva, Csirke "Ge shan" módra, Ma-po tofu, Sült báránydarabkák, Wang mester pirított tésztája, Kínai jázmin rizs és minden további fogás csodálatos. Mondjuk egyfolytában érkezik valami, egy idő után kb. harminchat tányér van az asztalunkon, és alig hiányzik valamennyi mindegyikből, alapvetően nem nagy étkű társaság vagyunk, persze azért eszünk rendesen, a hatalmas oldalas jelentős részét például én.

1.JPG

Miután halálra zabáltuk magunkat az összes fogásból, megérkezik a desszert (Kókuszos rizstésztagombóc, Édes kínai kenyér) majd társaságában Wang úr is asztalunkhoz jön, hogy elmondja hát igen bezárnak, átalakulnak, feljebb lépnek egyet, minőségi "fine dining" éttermet csinálnak, elegánsabb, kifinomultabb, komplexebb lesz minden. Úgy érzik van erre most fogadókészség és kereslet is. Különben is jelenleg nincs rendes, elegáns kínai étterem az országban, úgyhogy meg kell csinálni. Wang úr pedig megcsinálja.

A családias hangulatot és az egyszerű, vagy akár extrém kedvelt fogásokat ne sírassuk, ha átlényegülve is, de meg fogjuk találni Wang mester új étlapján.

Addig pedig én beiratkozom egy tojás, tüdő és malacfül elfogadó továbbképzésre.

A csapongó, felesleges szubjektív gondolatsor után végül következzenek a tények is:

Wang-QIANG.jpg

Wang mester teljes megújulása  

Az immár 20  éve Magyarországon élő kínai sztárszakács és étteremtulajdonos, Wang mester teljesen átszervezi étterem-portfólióját Magyarországon. Éttermei az elmúlt évtizedben Magyarország legjobb kínai éttermei közé tartoztak/tartoznak, számos szakmai elismeréssel.  2013. június 29-én örökre bezárja kapuit a Telepy utcai étterem, míg 2013. július 1-től – 2013. szeptember 1-ig bezár a Gizella utcai intézmény is. Utóbbit teljesen átalakítja Wang mester – a belső enteriőr, az asztalok, az ételek, de még az evőpálcikák is – teljesen megújulnak, valamint középen egy nyitott konyha  is kialakításra kerül, hogy mindenki szeme láttára készüljenek a remek kínai ételek.  A hely továbbra is a pekingi-hunani-ujgur-szecsuáni tartományok ételeit kínálja majd, viszont az eddig kapható ételek nagy része átalakul.
“Úgy gondoltam, hogy ideje egy újabb minőségi fokot megugrani, és egy még elegánsabb kínai éttermet létrehozni Magyarországon”- mondta el Wang mester. “Örülök, ha a kínai konyha- és 5000 éves kultúra újabb helyen kerülhet bemutatásra – minőségi alapanyagokkal, új ételekkel” – tette hozzá.

További terv: újabb koncepciójú Wang étterem a láthatáron  

A Gizella úti étterem teljes megújulásával párhuzamosan Wang mester egy másik, vadonatúj étteremkoncepciót is szeretne itthon megvalósítani. Az új hely a “Best of China” koncepciót követi magas éttermi színvonalon, ahol  - ellentétben a Gizella úti étteremmel– itt KínaUniverzum összes szegletéből kínálnak remekműveket, de csakis a legjobbakat. Az új hely vélhetően Budapest 5. kerületében kerül kialakításra.
A Telepy utca ételeit a “Best of Telepy” rendezvénysorozat keretein belül búcsúztatták a sajtó képviselői, és gasztronómiai bloggerek.

 

Szólj hozzá!

Címkék: kínai Wang mester

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr505395204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása