Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

Életem legjobb csicseriborsófőzeléke

2016.06.19. 15:27 gasztrobizarr

Illetve, hogyan égettem le a fél kezem a hozzá desszertnek szánt "büntetlenül ehető" paleo kakaós muffin készítése közben.

 

Ha nem is olvasod végig, pontosabban egy sort sincs kedved elolvasni ebből a posztból (amit megértek, bár nincs igazad), csak ennyit jegyezz meg: ne vegyél leopárdmintás sütőpapír muffin formát a DM-ben, mert nem jó, valamint ha mikróban olvasztasz csokit cseréptálkában, akkor ne fogd meg az edényt a puszta kezeddel 1 perc után se. Persze ezt már nem volt esze az ételcsomag küldő szolgálatnak odaírni: ne fogd meg az edényt puszta kézzel a mikróban. Na jó, azt se írják oda, hogy ne tedd a fejed a 180 fokos sütőbe, illetve, amikor forralod a vizet ne öntsd közvetlenül a kezedre - egyébként mindezen hiányosságokért fontolgatok egy könnyebb pert is ellenük.

Tudom, már nagyon idegesek vagytok, "mi ez a marhaság sorozat bevezető, hol az a csicseriborsó főzelék?"

 dietbox-fozelekesferi-csicseriborsofozelek2.JPG

Csak szép sorjában. 

Mint tudjuk rám a nevek túlzottan is hatnak, úgy értem akár negatívan is, ezért, amikor először meghallottam Főzelékes Feri nevét, gyorsan hagytam is a gondolatot távozni a fejemből, amely tulajdonképpen egy meditációs technika, hogyan ürítsd ki az agyad és gondolj egy szép tengerpartra, pálmafákkal, vagyis sokkal inkább a semmire (haladóknak). Aztán egy könyvbemutatóján megismertem kicsit jobban, és akkor az amúgy hozzá sajnos méltatlan, közhelyparádé megjelenésű könyvben (tudod biciklivel a piacon, hipster szerelés stb.) láttam, hogy nagyon is jó receptjei vannak, csak ez a név igencsak kontra produktív, bár legalább megjegyezhető. 

 

Nem könnyen vettem rá magam egyébként egy főzelékes recept kiválasztására, mert az, hogy főzeLÉK valahogy szintén nem egy pozitív fogalom számomra, most hirtelen rájöttem - ez lehet a főzelékes Feri név ellenszenv hátterében is, megjegyzem még (bár lehet, hogy már írtam más posztomban is) pl. az ország egyik legjobb éttermébe, nagy kedvencembe a Laci!konyha-ba is a neve miatt nem mentem el majdnem egy évig. És akkor ne folytassuk a sort, a máshogy ellenszenves Faszaládé (nemrég egy ismerősömnek nem jutott eszébe a neve és így próbálta felidézni: mi is a neve? Kapd be?)

 

Nem baj, végül tehát kiválasztottam az ételt, majd megrendeltem a cuccot - most már nem fogom nektek megint elmesélni, mint ha valami fizetett hirdetés lenne (bárcsak...), hogy mi ez: csak annyi, hogy van egy oldal, ahol vannak fenn jól hangzó ételek és dobozban elküldik neked a pontos hozzávalókat (nyersen természetesen) + a receptet is hülyebiztosra megírva és "csak" meg kell főznöd. Én például nem mindig tudom, hol kapok édesburgonyát vagy koriandert (jó-jó Culinaris), de az sem mindig állapot, hogy kiszáradt koriander, gyömbér és egyéb luxus élelmiszerek árválkodnak hetekig a hűtőmben, amit épp nem használtam fel az aktuális főzéshez (nem, nem főzök minden nap).

dietbox-kakaos-kokuszos-paleo-muffin.jpg

Nem is jött át amúgy az étel elnevezéséből, hogy ennyire sokféle összetevője van és igen kalandos volt az elkészítés menete is, legalább 6-8 fázis, de könnyen követhető, jól összeszedve és a végén annyira durva like a boss (bocs, ez nem tudom menő kifejezés-e, de valahogy átadja) érzésed van, hogy ezt tényleg te csináltad, hogy már azért is megéri. 

 

Van hozzá csicseriborsó meg édesburgonya, aszalt szilva, amit narancslében kell párolni (ez mennyire jól hangzik), meg gyömbér, citrom, koriander, curry és sokan mások, hogy a végén elképesztő technikákkal megalkoss egy szuperkomplex ízvilágú nagyon finom főzelÉKet. 

Kell hozzá kés, tál, lábos, serpenyő, botmixer és több fázisban kell beleraknod a hozzávalókat. Édesburgonya hámozás, csicseriborsó lecsepegtetés (itt kicsit elgondolkodtam, de aztán rájöttem mert jó sok lével érkezett a csicseriborsó), hagymapirítás, gyömbérreszelés, fokhagyma és társai, főzés, másik adag, pirítás, botmixer, izé - nem árulhatok el mindent (egyeztetés alatt van) attól tartok, mert akkor ellopjátok és beszerzitek boltból sunyin az alapanyagokat, miközben sokkal jobb életérzés, amikor ezüsttálcán szállítják nektek házhoz. 

dietbox-fozelekesferi-csicseriborsofozelek3.jpg

dietbox-fozelekesferi-csicseriborsofozelek.JPG

A végén tehát kapunk egy édesburgonyás-csicseriborsós, aszalt szilvás pürét, currys húsgolyókkal tálalva. Főzelékes Feri egy zseni, ez az egyik legjobb recept, amit valaha főztem! (Pedig egy időben Gordon Ramsay majdnem teljes addigi - receptben is kiadott - munkásságát végigfőztem.)

A receptet szerintem nem írhatom le, követeljétek ki a szerzőktől. Tudom most utáltok (hehe, de akkor mindenképpen olvassatok tovább, mert most jön az elégtétel számotokra).

Viszont volt még egy küldetés, kakaós-kókuszos paleo muffin, amely eléggé szürreális alapanyagokból állt én pl. kókuszzsírt most olvasztottam először életemben (tényleg olyan, mint a zsír), de összerakni nagyon egyszerű, leszámítva, hogy a végén étcsokoládé darabokat kell olvasztani mikróban, amelynek során sikerült maradandó égési sérülést szenvednem, amikor rutinos mozdulattal nyúltam a tálkához. Bevallom amúgy nem igazán használom a mikrót, tehát ezt nem tudhattam, hogy 1 perc után az edény is felforrósodik nemcsak a csokoládé (khm), milyen egy béna eszköz ez, nem?

 

Ezután egy órán keresztül fagyasztott zöldborsóval hűtöttem a fél kezemet, még szerencse, hogy az legalább volt otthon, mindenesetre a legközelebbi dobozba javaslom tehát beletenni az égési sérüléseket csillapító elsősegély dobozt is, a megfelelő minőségű sütőformákkal együtt, hiszen ez így nem állapot, hogy még azt is nekünk kell megvenni.

Igazán szép lett, bár a leopárdmintás sütőpapír ízt is szeretni kell hozzá, mert abból nehezen lehetett csak kihámozni.dietbox_kakaos-kokuszos-paleo-muffin.JPG

 

Lusta, bevásárlás- és embergyűlölő, de kreatív és egyedi élményre vágyó olvasóim, ti, akik mindig csak irigykedtek és érdektelenséget színlelve továbbgörgettek, amikor a béna meggyes pitéikkel és bográcsgulyásaikkal dicsekednek facebook barátaitok, itt a lehetőség, alkossatok ti is, szinte a semmiből (úgy értem a kisujjadat se kell mozdítani), házhoz mennek a nagyszerű alapanyagok és persze maga a főzés tudomány (nem_lehet_elrontani! csak ha nagyon béna vagy esetleg megégetheted magad). 

 

Sajnos ez nem egy PR cikk, csak egy lelkes rajongó irománya, aki hisz az új ötletekben és új módszerekben, és bízik abban, hogy nem vagytok begyöpösödött, gyáva alakok és mertek kipróbálni új dolgokat ti is.

Tessék még be is linkelem (ja, amúgy ott nem kell leragadni, hogy csak szerdán meg pénteken szállítanak ki, egyszer az életben tervezhetsz is előre): 
Dietbox.hu
Kitchenbox.hu

Szólj hozzá!

Címkék: innováció főzés recept nemrecept paleo kitchenbox dietbox

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr38822530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása