Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

Nem kellett volna kifizetni...

2013.10.06. 18:07 stillman

Gyors leszek és tényszerű.

Néha meg kell látogatni a régi szép idők letűnt helyeit. Van, hogy csak azt hisszük, hogy letűntek és miközben enyhe sajnálattal adunk nekik újabb esélyt vagy csak a biztos borzongás ígérete vezérel bennünket oda, kiderül, hogy nem is tűntek le, korrekt szervizt, nagyszerű minőséget kapunk. Ezért kell mindig újrakezdeni.

Szalay Cukrászda? Persze, együnk ott egy sajtos rolót. Vagy egy francia krémest. Miért is ne?

Mivel a gondolattól a gyomrom is felfordult, végül nem ezt választottuk. Különös perverzió kerített hatalmába, miért is ne nézzük meg a Biarritz kávézót. Ott "tündököl" az Országház közelében, biztos vendégkörrel büszkéledhet nyilván, a lehallgató készülékek feltételezhetően nagy számban az asztalok alatt szinte csak teljessé teszik az otthonosságot. Előítéletek félresöpörve, a feltúrt utcán keresztülvergődve, az egy négyzetméterre jutó bobcatek száma átlagon felüli, nem baj, nézzük meg. Időnként a Starbucks árain edződve, nem lehet egyszerűen olyan, hogy túl drága. Igyunk egy forró csokoládét.

Eszembe jut, amikor 10 éve itt jártam és életem egyik legdrágább kávéját és croissantját ittam-ettem, de megbecsültem magam, éreztem a különbséget, finom volt - akkor ez még nagyon ritka volt Budapesten.

Frissítsük fel tehát az élményt, lépjünk be a Biarritz kávézóba.

Elsőként erős mosodaszag csap meg, de aztán beazonosítom: az asztalokon értelmetlenül nagy, a fehérítésben megfáradt, lepedőszerű abroszok terülnek el, össszességében rendben van a helyszín, egyedül a kissé ormótlanul domináló fekete tábla zavaró, rajta első osztályos kinézetű írással olvasható a menüsor.

Odajön hozzánk a felszolgálólány, nem eszünk, csak iszunk: kérünk és nemsokára meg is kapjuk az italainkat. 

A tisztán látás kedvéért leírom a dolog hátterét: ez úgy működik, hogy az óvatos vendég, ha jó szervizt kap és jó italt, nem húzzák le értelmetlenül és nem is kezelik a nullával egyenlőnek, akkor az bevonz egy újabb látogatást, akár többen is visszatérnek és még az is lehet, hogy ebédelnek vagy vacsoráznak, tehát mielőtt a kedves vendéglátók leértékelnék a csak vizet, kólát vagy forrócsokit fogyasztó, tapogatózó vendégeket próbálják meg a képet a maga teljességében nézni, és nem a beidegződött egyszeri nagy hasznot remélni azonnal.

A felszolgálólány az egyik forró csoki felét a földre tálalja, amivel hangsúlyoznám, hogy semmi baj nincsen. Ezután visszatér ugyanazzal (első számú probléma) a pohárral, az oldala rosszul (második számú probléma) letörölve, valamivel felöntve, mert ugyanannyi ital van benne. Ezt nem akarom elhinni, miközben mossa fel a padlót megkérem, hogy legyen szívese átönteni egy másik pohárba.

A válasz (harmadik számú probléma): ugyanmár átöntötték, hát nem hozza ki ugyanabba a pohárba, szinte kikéri magának. Majdnem elhiszem, hogy én vagyok a hülye. Megnézem az oldalát, ott vannak az italból származó lefolyt csíkok. Komolyan mondja, komolyan hülyének néz. Nem engedem: ne haragudj, de itt vannak a pohár oldalán a maradékok, ez nem lett áttöltve. 

Oké, elviszi szó nélkül, visszahozza egy új pohárban. Az ital langyos formában (nem forró, de már nem is meleg) tér vissza, valószínűleg felöntötték hideg tejjel vagy vízzel (negyedik számú probléma). Ezt sem akarom elhinni, odamegyek a felszolgálólányhoz: ne haragudj, nem téged hibáztatlak, ki adja ki itt neked az italokat, ki biztosítja a háttér szervizt? Rámutat a pultnál álló lányra, odamegyek felsorolom a néhány problémát, kikéri magának nem öntött hozzá hideg vizet, se tejet, hanem a pohárban kihült, amibe átöntötte, mert nem meleg volt a pohár. Na most ez ugye már önmagában gáz, hiszen miért nem figyel oda, hogy valószínüleg akkor kihült a forró csoki, tehát így már nem lesz jó ha kiküldi, de még hazudik is (megint), mert nyilvánvalóan felöntötte.

Mindegy lassan végzünk, a tulajdonos közben kisomfordál, csak onnan látjuk, hogy erőteljesen néz bennünket, biztos hallotta mi történt. Három vendég itt akadékoskodik, például nem akarták felnyalni a padlóról sem a forró csokoládét.

Távozóban odamegyünk hozzá, jelezzük a helyszinen a csalódást. Igen, hallotta már. A válasza viszont szinte hihetetlen: "nem kellett volna kifizetni".

Gratulálunk, kiválóan kezelte a helyzetet, szívesen visszajövök máskor is...

A legelején bőven elég lett volna egy "elnézést" majd korrekt, őszinte újrakezdés. Semmilyen alázatot nem várok, nem kérem, hogy felsőbbrendűnek kezeljenek, nem vagyok az. Azt sem gondolom, hogy mindig a vendégnek van igaza. Nem a minőség szubjektív kérdéséről beszélünk most éppen, hanem alapvető viszonyokról. Arról ugye nem kell senkit meggyőzni, hogy az egy hiba, amikor majdnem ránk öntik a forró italt, de szerencsére mellénk megy a padlóra. Azt sem gondolom, hogy ez feltétlenül olyan óriási probléma lenne, mindenkivel előfordul. De az, hogy utána flegmán folytatják, majd meghazudtolnak többször, ez a vendéglátás szakmai elméleteitől függetlenül igenis probléma.

De sokkal inkább arról van szó, hogy a Biarritzba nem kell járni. Mert úgy tűnik itt a vendég csak felesleges díszlet, itt már nincs mit újrakezdeni.

23 komment

Címkék: vélemény kritika étterem

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr325554133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ÖB 2013.10.06. 20:51:07

Nekem tavalyról van hasonló tapasztalatom/élményem - én már akkor sem értettem, miként futhat ez az hely úgy, hogy elvileg ott van az ország 100 legjobb (!) étterme közt. Nekem akkor az volt az érzésem, hogy totálisan gazdátlan a hely.
Ha pedig még mindig járnak oda képviselők fogyasztani, ahogy a városi legenda szerint régen is tették, akkor azért az az ő ízlésükről és igényességükről is elég átfogó képet ad.

stillman 2013.10.06. 21:10:56

Lehet, hogy a közelben található bobcatek számával fordítottan arányos egy hely színvonala.

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2013.10.07. 06:20:08

Nem ismerem az éttermet, ezért rákerestem a neten. A honlapjukon az angol nyelvű menű tele van hibával és a főoldalon futó képek még egy népszerű gasztroblogger képeinek színvonalát sem érik el.
A cirill betűvel írt "russzkij" szó helytelenül egy "c"-szel és j nélkül szerepel.
Közte van az ország 100 legjobb étterme között?!? Legalább a 100. helyen van?!?

stillman 2013.10.07. 08:20:11

@Alexandra Sydneyből: egyetértek, valóban szégyenteljesek a honlap nyelvi hibái és fotói DE a "népszerű gasztroblogger képeinek színvonalát", mint alacsony minőségre utaló összehasonlítási alapot nem tartom szerencsésnek.
A népszerű gasztrobloggerek az esetek többségében sokkal jobb fotókat készítenek és használnak, mint az éttermek többsége (hát még a nem népszerű gasztrobloggerek ;)

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2013.10.07. 08:58:47

Félreértettél, nem az alacsony minőségre értettem, épp ellenkezőleg.
Arra céloztam, hogy általában a népszerű bloggereknek nagyon jó képeik vannak, holott (általában, bár vannak kivételek) nem ez a szakmájuk, nem ebből élnek, tehát amatőrök.
Egy étteremnél elvárható lenne, hogy az ételekről profi fotó készüljön.

stillman 2013.10.07. 19:05:19

@Alexandra Sydneyből: oké :) amúgy igazad van, gáz, hogy erre nem figyelnek.

denzel28 (törölt) 2013.10.07. 23:35:54

Szep jo napot én láttam hallottam az esetet teljesen nem ugy történt a dolog ahogy azt a károgó munkanélküli gyorsan csinalok egy blogot kis amorf emberek előadják es hogy miért vagyok akkor én is itt mert hallottam es elolvastam!A következő az lesz hogy a helyesirasba fognak belekötni de nem erdekel az érem másik oldalát is meg kell nézni ! Lehet hogy volt gond de nem akkora amekkorára felfujják ezt az egészet ! Ezek direkt kötözködő valószínűleg e hónapban nem lettek kielégítve vendégek és nem dolgozó vagyok nem rokon nem tulajdonos csak egy vendég ! A palávert nem más vendégek előtt kell csinálni hogy riasztó legyen számukra mert az bunkóság maguknak kávézóba kéne járniuk mert bunkó vendégek ! Én azert megyek be hogy egyek egy jót és nem azert hogy az ilyen fajta vendégek felháborodását es viselkedését halljam akik ciganykodnak pár dolog miatt! Köszönöm hogy meghallgattak végig olvastak csak egy tanács ha éhesek egyenek de ne fikazzanak az ételt lehet de ez katasztrófa hogy itt tartunk es sokan sajnos ahol maguk szégyen.........

denzel28 (törölt) 2013.10.07. 23:56:37

@Alexandra Sydneyből: szep jo napot maga is igen tehetséges lehet egy helyet nem a honlap elirasa miatt sorolnak be a top 100- ba hanem az ételek italok minősége légkör de nem azert mert leírtak egy szót végig mehetne az összes top 100-as etterem honlapján szerintem százból nyolcvannal találna hibát !

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2013.10.08. 00:55:22

Denzel,
A fenti poszt épp nem arról szól, hogy milyen szuper helyről van szó.
Egyébként pedig de, ne csak az étel-ital, a minőség és a légkör legyen jó, hanem a honlap is. Sőt, a WC is legyen tiszta és legyen WC papír, még ha ez nincs is benne a minőségben és a légkörben.

rántott párizsi 2013.10.08. 06:28:55

Bondár Diana hozzászólt egy hivatkozáshoz, amelyet megosztottál.

Bondár ezt írta: „Nevetséges az egész blog. Vettem a fáradtságot és végigolvastam... Amin óriàsit nevettem,hogy az asztal alatt poloskák vannak és,hogy a tulaj kisomfordált...mégis honnan,mikor kint ült egy asztalnál a barátai társaságában?.. Na meg a szúrós nézés...Ki az,aki nem nézne meg egy társaságot,akik az asztal körül összefont kezekkel imádkoznak??? :))) És az is tetszik,hogy milyen színes fantàziával rendelkezik az író...inkább irónikus regényeket kéne irogatnia a kis rajongótáborának...azzal nem bánt meg senkit és nem sütik rá,hogy egy hazug.Mert a történet kicsit sem közelít az igazsághoz. Tisztelettel,becsülettel vagyunk vendégeink iránt,minden kívánsàgukat igyekszünk teljesíteni.Büszke vagyok arra,hogy itt dolgozhatok és,hogy a vendégek 99%-a elégedetten tàvozik tőlünk.Legyen az magyar vagy külföldi.Nem véletlen,hogy 18 éve ide járnak törzsvendégeink,hogy távoli országokból keresnek meg mert ajánlanak minket. Egy szó mint száz,köszönjük a negatív és hazug kritikát,nem ösztönöz minket másra,mint,hogy még jobban végezzük munkánkat,még alázatosabbak legyünk.Valamire csak jó volt...nézzük pozitívan.”

kovacshazigabor 2013.10.08. 09:25:28

Csak kicsit előítélestes a blogbejegyzés. Egy gasztro bloggertől nem azt várnám, hogy asztal alatt található poloskákra célizgasson. Ha valamit nem tudok bizonyítani akkor nem is utalok rá.
" Ott "tündököl" az Országház közelében, biztos vendégkörrel büszkéledhet nyilván, a lehallgató készülékek feltételezhetően nagy számban az asztalok alatt szinte csak teljessé teszik az otthonosságot. "
Ez szerintem már felér egy rágalmazással, ami akár pert is jelentjetne. nem csodálkoznék ezen sem. A Blogger stílusát ez már alapvetően megadja: hiteltelen!

Meredek 28 2013.10.08. 21:13:27

Gratulálok a bloghoz és fenti rovat megírásához! Nyílván egy rendkívül agyonképzett szerzővel állunk szemben!
Borzasztó, hogy tényleg léteznek ilyen rosszindulatú, buta és mihaszna emberek, akiknek nincs más dolguk, mint hogy egy másik ember élete munkáját (ami igenis jogosan büszkélkedhet avval, hogy benne van Magyarország 100 legjobb étterme között) ilyen undorító és emberhez méltatlan stílusban leírja. Arról nem is szólva, hogy valószínüleg sem a Blogger, sem a kis társasága nem tud felmutatni olyat az életében (ezen a hihetetlen blogon kívül), amit sikerre vitt.
Azt, hogy mi lehet ennek a rosszindulatnak és meggondolatlan vádaskodásnak a lelki háttere (valószínüleg gyermekkori sérelem, iskolai évek alatti folyamatos bántalmazás, esetleg megalázás, stb.), most inkább nem is latolgatnám.... Inkább a saját tapasztalataimat írom le.
Minthogy már 6 éve TŐRZSVENDÉGE vagyok az étteremnek, volt időm és lehetőségem a minőséget megismerni. A konyha fenomenális! Olyan MINŐSÉGI ételeket, MINŐSÉGI alapanyagokból és olyan csodálatos tálalásban kaptam minden alkalommal, hogy nem győztem betellni vele (és láss csodát, akit eddig oda invitáltam, mindenki le volt nyűgözve)!!!! A kiszolgálás hibátlan, rendesen ki van nyalva minden vendégnek a feneke! És a legjobb Cafe Latte-t ott ittam (forrócsoki téren nem nyilatkozhatok, mert én inkább kávés vagyok.....)
Így végkövetkeztetésképp azt javasolnám a BLOGGERNEK és társainak, hogy inkább ne menjenek étterembe (mert nekik még egy Michelin csillagos étterem sem lenne elég tökéletes), inkább maradjanak otthon és egy elronthatatlan paprikáskrumpli vagy egy kiönthetetlen forrócsoki kíséretében vitassák meg problémáikat és addig örüljenek, amíg az étterem hanyagolja a buta megjegyzéseket és nem lép hivatalos úton a rágalmazásért! ....mert én lehet, hogy megtenném!
További csodálatos estét!

stillman 2013.10.08. 22:35:44

@denzel28: maga milyen szerepet játszott ott? Mert én nem láttam ott egy papagájt sem.

stillman 2013.10.08. 22:36:51

@kovacshazigabor: a hely mellett kiállók tényleg csak ilyen stílusban tudnak érvelni?

stillman 2013.10.08. 22:37:36

@Meredek 28: ön még sokféle álnéven fog beírni ide? legalább a stílusán csiszoljon közben.

rántott párizsi 2013.10.09. 00:56:43

szerintem kezdjük hátulról, kedves Meredek 28 fantáziadús név (a tegnapi nap legjobb regisztrációja díját el is nyerte nálam) ami remélem, hogy a korára utal és nem az IQ -jára. A társaságban egy nagyon jó nevű pszichológus, a szakmáját tisztelő szakács és egyben számtalan vendéglátóhely kommunikációjával és arculatával illetve ételeivel foglalkozó szakember és egy jó nevű kommunikációs szakértő és kvalitásos blogger tért be minden hátsó szándék nélkül ebbe a híres, neves műintézménybe.Amit a vendéglátásban 35 perc alatt és utána itt a kommentek alapján hibát véteni lehet, na azt itt mind megtapasztaltuk.Amikor a "vendégnek mindig igaza van" elhangzik mint alap tézis azt gondolom, hogy nem igazán jó dolog egy minősíthetetlenül rossz terméket felszolgálni alapból,aztán ezt tetézni egy mindenkivel ebben a szakmában előforduló hibával (kiöntöm a vendég italát, részben rá) utána ugyanabban a pohárban kihozom felhígítva a "forró" italt engedtessék meg a feltételezés a hígításról (ez csak szerény kémiai tudásom fitoktatása, amennyiben egy termék bizonyos része a padlón illetve a farmeromon végzi akkor nem lehet ugyan akkora a terjedelme amikor egy perc múlva ismét az asztalomhoz érkezik, csak abban az esetben, ha még valamilyen folyadékot töltöttek hozzá vagy kisebb pohárba szervírozzák ) na itt az első eset fordult elő mert, hogy semmi gond a pohár ugyan az volt egy laza mozdulattal megtörölve és koszosan még kicsit kakaósan érkezett meg. Talán ez is elnézhető bár azt gondolom, hogy ezen a szinten a minimum az, hogy át öntöm egy tiszta pohárba azt a mennyei nedüt, de inkább az a korrekt, ha elkészítem újra, no de ha a kedves vendég még számon is kéri, hogy lenne -e kedves a felszolgáló kicserélni ezt a poharat akkor alap, hogy nem az a válasz, hogy de hiszen kicseréltem amikor láthatóan nem! Nos, ez után amikor végre ez a gasztronómiai csoda az a "forró csoki" megérkezik tök hidegen a sok páncsikólástól és higítgatástól (a megoldás rendkívül egyszerű, ha már nem készítek egy új italt akkor legalább a kávégép gőz funkcióját igénybe véve felfrissítem az italt mintha...)akkor nem fizettetem ki és illetve nem dobom rá a számlára a 10% szervízdíjat mert azt gondolom, hogy nem biztos, hogy ezért ma megdolgoztam. A tulajdonos helyében meg én kérek elnézést ezért az egészért miután végig asszisztálta az egészet és utána annyira futotta miután megszólítottam, hogy "nem kellett volna kifizetni", tehát talán Ő is érezte, hogy egy kicsit kínos a szitu, de nem azt mondta se akkor se előtte pár perccel amikor végignézte ahogy a felszolgáló hölgy lefizetteti az asztalt hogy haló uram itt a pénze, elnézést és jöjjenek máskor is, mert akkor lehet, hogy ma vagy holnap visszatértem volna és esélyem lett volna meggyőződni arról, hogy milyen ennek az étteremnek a valódi arca hanem csak flegmán még a vendéget is szánalmasan hülyének nézve azt mondta mondom még egyszer, hogy nem kellett volna kifizetni. Szerintem se kellett volna kifizetni, de sajnos engem arra neveltek, hogy ha egy vendéglátó helyen a fogyasztásom után legyen az akár milyen is leteszik a számlát akkor kifizetem és legfeljebb nem megyek be többször és ezt ajánlom ismerőseimnek és barátaimnak is.Ja és a pszichológiai sérelmeikre inkább később szakértönk fog Önnek válaszolni!

rántott párizsi 2013.10.09. 01:10:13

@rántott párizsi: Kedves Diana, "azzal nem bánt meg senkit és nem sütik rá,hogy egy hazug.Mert a történet kicsit sem közelít az igazsághoz". szívesen meghallgatnám vagy elolvasnám, hogy Ön, hogyan emlékszik erre a Történetre, de inkább a szakmai továbbképzését javasolnám és minimum a kávégép gőzfunkció használatának elsajátítását.Illetve a vendég utáni leselkedésről való leszokást, mert kicsiny szeánszunk amit Ön az asztalra álmodott, egy kellemes vicc keretében az üzleten kívül történt és csak Ön álmodta az asztalra, sajnálatos módon a finom, íny csiklandó, sűrűn gőzölgő forró csokik helyett!

rántott párizsi 2013.10.09. 01:23:24

@kovacshazigabor: az, hogy Ön mit vár el egy gasztro bloggertől az az Ön dolga, ez a blog "nem egy receptblog, és nem a porcukros orrú, csillagszemű, önjelölt megmondó háziasszonyok Nigela stílusában íródott cikkeinek sora a nagymama fahéjas meleg, szirupos "csudafinom" kalácsáról. Mélyenszántó, nehezen értelmezhető és még nehezebben olvasható gasztro szakmai elemzések, éles és kíméletlen kritikák, realista, időnként cinikus beszámolók. Felfedezzük és elismerjük a jót, erről ritkábban és nehezebben írunk. Minden, ami szokatlan, ami újszerű, ami előremutató és feledni segíti az igénytelent és a gagyit." na mi ezt várjuk el igen sokan ettől a blogtól. ja és amennyiben még erről nem hallott akkor a szó magyarázatával együtt IRÓNIA nagyon fontos, hogy ezt megértse! "Az irónia olyan közlésmód, amelyben a kimondott jelentést felülírja a közlés módja által hordozott jelentéstartalom. Az irónia eszköze lehet a szokásostól eltérő kontextus, kiejtés vagy más akár nem verbális gesztus is.
Az irónia szó ógörög eredetű, a „színlelt szerénykedés, tettetés, kertelés, tudatlanságot színlelő kérdezgetés” jelentésű εἰρωνεία [eiróneia] az εἴρων [eirón] „tudatlanságot színlelve kérdező személy, színlelő” szóból képzett elvont főnév. Ez az eljárás Szókratész egyik kedvelt retorikai eszköze volt.
Az ironikus jelentés nem feltétlenül magától értetődő, néha tragikus, néha humoros jelentést ad az eredeti közlésnek. Richard Rorty amerikai filozófus szerint az ironikus gondolkodás használata segít megőrizni a képességünket a szabadságra, a megújulásra.
A nevetségesség forrása az irónia. A látszólagos magasztalás mögött megítélés, elmarasztalás bújik meg, melyet a szövegkörnyezet leplez le."

rántott párizsi 2013.10.09. 01:44:18

@denzel28: neked kedves barátom, és bocs a tegezésért, de hát mégis csak szakmabeli lennél (szakács), nem tudom, hogy a Google fordítót használod, vagy valóban ennyire buta vagy és nem beszéled ezt a csodálatos nyelvet, na neked csak annyit üzennék, hogy ettől nem fognak jobban becsülni amit most tudatlanul ide kapartál, csak magadat minősíted és kb 500-600 kávézó tulajdonost és egy pár százezer embert sértettél meg az alábbi mondatoddal: "A palávert nem más vendégek előtt kell csinálni hogy riasztó legyen számukra mert az bunkóság maguknak kávézóba kéne járniuk mert bunkó vendégek!" szóval a magunkfajta bunkó vendég tényleg jár kávézóba és kis barátom a te kávé kultúrád valószínűleg a béka segge alatt van a miénkhez képest, úgy hogy összefoglalva szerintem minimum két dolognak ugorjál neki, az egyik a sűrű bocsánatkérés a kávézóba járóktól a másik szép Magyar nyelvünk elsajátítása illetve amennyiben nem Hazánk szülötte vagy akkor máskor bátran angol, német, spanyol, francia vagy talán még olasz nyelven is írhatsz mert ez a bunkó társaság azért, ha összekapja magát akkor ezeken a nyelveken megérti amit leírsz ide neki!Ja és szavam ne felejtsem,megnyugvásodra szeretném közölni, hogy jómagam és tudomásom szerint kedves hölgy ismerőseim szexuális élete is rendben van és ez a mondatod is csak téged minősít, hiszen az érvek helyetti vagdalkozás mindig a tudatlanság palástolásának megjelenítője. Utoljára pedig, barátom én nagyjából végigmentem mind a 100 étterem honlapján és nem sok hibát találtam!

rántott párizsi 2013.10.09. 01:54:41

@denzel28: utószóként megnyugvásodra még azt leírom, hogy ez a blog 2010. 04.05. óta üzemel és igen sok jó és tanulságos bejegyzéssel rendelkezik, szerintem érdemes beleásni magad, biztos, hogy a javadra és az Önök javára válik!

kovacshazigabor 2013.10.11. 18:31:06

@Boros Regina: Kedves Regina milyen stílusra is gondol? Bocs valóban van pár hiba a szövegben, de amikor az ember siet, akkor nem mindig vesz észre ilyen hibákat. Ezért elnézését kérem, ha nagybecsű irodalmi és fennsőbbséges gasztroblogger öntudatát ez megbántotta.
Azért engedje meg nekem, hogy Én ne irónikusnak érzem azokat a sorokat amelyek a poloskákra, meg az ügyfélkörre utalnak. Én ezeket inkább szarkazmus - csak hogy én is használjak idegen szavakat - kategóriába sorolnám. Mindezek és személyes tapasztalataim alapján ezt a blogbejegyzést továbbra is hiteltelennek tartom.

vörösbor(de)minőségi 2013.10.22. 19:23:37

kedves bloggerina! rántott párizsit ráengedni erre a blogra..és az ő emelkedett stílusát-bizony nagy hiba volt.nem tudom honnan ez az indittatás amivel mindenkit baromi magasságokból kioktat aláz és teszi ezt komoly helyesirási hibákkal.persze nem nyelvész szekció ez-no de "fitoktat"-a drága ami majdnem fájást okoz olvasáskor:)) a stilusán túl. ha bármiben is más véleménye van azt ilyen stilusban nem szabadna közölni-mert ez esetben taszítóvá válik a szerzője.kicsit olyan fogadatlan prókátornak tűnik,és eszeveszett handabandázásnak amit művel.
szerintem nem volt erre szüksége ennek a blognak.sem az irójának.
piciny iróniával többet lehetne elérni-de ez már régóta az én vesszőparipám.

vörösbor(de)minőségi 2013.11.05. 15:57:14

esetleg ha nem értené a jajt...a fitoktat azt kéretik fitogtatnak irni.gondoltam konkretizálom mert sejtésem szerint fogalma sincs mi a hiba:))