Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

Kritika: látogatás a Juhász Testvérek pincészetében

2010.05.25. 20:26 stillman

 

Az egri Juhász Testvérek Pincészetébe látogattam el egy nagyobb társaság tagjaként. Megbízható forrásaim ígéretesnek jelezték őket, pozitív előítéletekkel mentem oda.

A pincészet külsőre autentikusnak nevezhető, alapvetően nem túl rendezett, egy pincészettől ritkán várható el a laboratóriumi tisztaság, bár tudjuk, hogy vannak, akik képesek rá.

A körbevezetés során kissé unott hangon eldarálták a pince és a borászat elhivatottsági paramétereit, majd leültünk a borkóstoláshoz az erre kijelölt teremben. Az asztalokon alsókategóriás sajtok, valamint egy hatalmas tálra halmozott tepertő, kolbász, májas, sonka, disznósajt és egyebek sorakoztak - itt alapvetően csak engem ért csalódás, hangsúlyoznám a társaság jónéhány tagja ezzel elégedett volt. Én úgy gondolom, hogy a borkóstolás manapság már nem arról kéne, hogy szóljon elsősorban, hogy valami jó zsíros-fűszeres étellel "felszívjuk" a kósolt bort, hanem, hogy a borokkal párhuzamosan, értelmesen, azok ízéhez passzoló ételekkel kiegészítve élvezzük a borok ízét. Ez persze nagyobb szakértelmet, odafigyelést, vendégszeretetet igényel.

Utóbbival volt a legnagyobb bajom a Juhász Testvérek Pincészetében. Volt szerencsénk az egyik Juhász úr - alapvetően passzív - társaságát élvezni a kóstoló során, aki azonban, amikor úgy érezte lejárt az időnk és akár már távozhatnánk is meglepően aktívvá vált, de legalábbis nem kifejezetten igyekezett kordában tartani érzelmeit. Egyre ingerültebben jelezte, hogy a kiszabott időnek vége, majd társaságunk egyik tagja (na jó én) a kóstolt boroktól belelkesülve el akarta kérni a kóstolópoharat, amelyet Juhász testvér már kifejezetten bosszúsan utasított el, fel sem kínálva alternatív megoldást, teszem azt, tessék megvenni ez egy drága pohár (mert utólag kiderült ez volt az alapvető oka a nagy szigornak).

Összességében - nem teljesen tiszta tudatállapotban - olyan szavakkal illettem őket, amelyekkel talán nem kellett volna, de utána bizonyságot nyertem, hogy véleményemmel nem voltam egyedül.

Nehéz kérdés. Sok jó bor van, miért igyam pont a Juhász Testvérekét? A bor hangulatokról szól. Esetleg ha jól éreztem volna magam. Erre már nem maradt erejük figyelni, inkább fizessék a marketingirodájukat.

4 komment

Címkék: kritika bor

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr782031160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.07.23. 01:25:00

Ejnye-ejnye, nem engedték, hogy nyúlj egy poharat, erre szanaszét fikázod a Juhászokat? :)
Valamit írhattál volna a borokról is, ha már... Juhászék - szerintem - az ár/érték arányukkal és minőségükkel is becsülendő szintet hoznak (pl. Paptag rozé, bikavér).

stillman 2010.07.23. 12:20:31

@Hepci: dehát nem akartam nyúlni, hanem megvenni (komolyan). pont ezért nem nyúltam le végül, ahogy amúgy javasolták nekem, akiknek már elege volt a cirkuszolásomból :)

Alapvetően nem ezért írtam a negatív benyomásokat, a legnagyobb bajom Mr Juhász egykedvűségével és arroganciájával, valamint a szalámikolbásztepertőstállal, mint borkísérővel volt így 2010-ben.

Őszintén szólva a borokkal egyáltalán nem volt bajom.. sőt, a borkóstolás programot, mint eseményt igyekeztem leírni élményszinten, ahogy én meg tudom ezt ítélni (semmivel sem okosabban vagy okosnak tűnőbben).

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.07.23. 13:24:31

@oi!: no jó, meggyőztél. :)
A hozzászólások háttérszínével továbbra is alkothatnál valamit, hátha lesz több hozzászóló, osztán nem látják ebben az éjsötétben, mit írtak.

stillman 2010.07.23. 15:13:36

:)
átállítottam, nézd meg frissítve hátha már jó :)

süti beállítások módosítása