Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

Morning Star - egy New York-i reggelizőhely

2011.05.26. 09:59 stillman

Először elmentem mellette, de azért felkaptam a fejem - a spanyol bárokra emlékeztetett. Mit szépítsük az első reggelen egyenesen egy Starbucksba indultunk, mentségemül szolgáljon, hogy szükség volt az internetre, ami egyedül ott lelhető fel bizonyossággal. Az itt szerzett csak hideg tejjel kapható, irdatlan rossz presszókávé után azonban végleg elfordultam tőle szívben és lélekben.

Ezért másnap már sokkal nyitottabban nyitottam be a Morning Star reggelizőhelyre. 

Az étlapot átnézve a Monty Python Spam jelenete ugrott be, ahol mindent spammel lehet csak kérni, csak itt a spam helyett minden egg (tojás). Tehát a választék kategóriák úgy néznek ki, hogy "Eggs and Omelets" (ezen belül vagy negyvenféle tojásos fogás), "Three-egg Combination Omelets" (húszféle fogás), "Egg Sandwiches", de a "Tasty Sandwiches" első két fogása is "Egg Salad" és "Sliced Egg".

 

Bátran kijelenthetjük, hogy ezen a helyen szeretnek a tojással dolgozni. 

 

Először egy omlettel bátortalankodtunk megpróbálkozni, nem is számítottam másra, mint jó adag sült krumplira mellé, ketchup, vajas pirítós, jam, juharszirup. Elfogyasztottuk és a nap folyamán már nem okozott problémát az evés kérdése.

 

Másnap a pulthoz ültem, nem kellett sokáig várnom az éttermet vezető bácsi már kezdett is faggatni, hogy ki vagyok és honnan jöttem, és voltam annyira pofátlan európai, hogy croissant-t kértem, mert éreztem, hogy éppen nem tudok egy tojásos reggelivel megbirkózni. Nem tetszett neki.

 

Mindenesetre megtudtam, hogy Görögországból jött, 34 éve, az éttermet 20 éve vezeti. Elmagyarázta a fogások közti különbséget, elmondta, hogy a fetasajtos omlettet kell kipróbálnunk (mi mást mondana egy görög). Közben jöttek-mentek a "híres filmrendezők" és a "tévések", mindenkiről elmondott sokmindent, én pedig a többieknek "az étteremkritikus Magyarországról" voltam, hát nem tudom mennyire félelmetes vagy tiszteletet keltő minősítést kaptam, mindenesetre sokatmondóan bólogattak a többiek. New Yorkban az étteremkritikus, mint tudjuk élet és halál ura.

 

Majdnem minden reggel a Morning Starban kezdtem én már csak ilyen régimódi vagyok, ez természetesen nem gátolt meg abban, hogy ha találtam később egy másik szimpatikus reggelizőhelyet oda ne térjek be. 

Az utolsó napon kifejezetten nekünk French Toastot készített, ezt nyilván sokaknak nem kell bemutatnom, fehérkenyér tojásban és tejszínben és némi vaníliasziruppal kisütve (édes bundáskenyér), juharsziruppal és fahéjjal. Egyébként finom, és megszokható, amennyiben elvonatkoztatunk attól, hogy a tojást alapvetően sósan szoktuk fogyasztani, legalábbis, amikor felismerhető formában van a tányérunkon. Szerintem egy túró rudin szocializálódott ember szinte bármi ilyesmit képes befogadni. 

A görög emberrel végül jó barátságot kötöttem és megígértem, hogy hírét viszem.

 

Morning Star Restaurant
879 9th Ave
(between 57th St & 58th St)
New York, NY 10019
Neighborhoods: Hell's Kitchen, Midtown West

 

Szólj hozzá!

Címkék: new york étterem

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr82933615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása