Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

a vasárnap reggeli kávézás nehézségei

2010.10.24. 12:39 stillman

Update 2010.11.15:

Sajnos e poszt, vagy valami más kapcsán a Briósban persona non grata lettem, konkrétan felismeréssel vegyes szörnyű bosszúvágy gyulladt a szemekben, amikor megláttak engem az elmúlt vasárnapon (hát igen, minek lopódzik sunyin reggelizni az ember olyan helyre, amelyet korábban éles nyelvvel kritizált) és miután szemrebbenés nélkül kértem a croissant és kávé kombinációmat a croissant-t gúnyos mosollyal elém téve odabökték: "reméljük most sikerül"... Erre én, magabiztosságomból nem veszítve: "én is remélem". Majd 10 percet várattak a kávéval (bosszú 1), végül kihozták, ihatatlanul forró volt (bosszú 2). Viszont én meg többet nem megyek oda és széles ismerettségi körömet is eltanácsolom onnan. 

------------------------------------------------

A vasárnapi, korán, külső helyszínen történő reggelizés nehéz műfaj Budapesten.

Egy ideje figyelem a Pozsonyi úton néhány hónapja nyílt Briós kávézót, ami végre vasárnap reggel is nyitva van, ezzel kellemes, közelebbi alternatíváját nyújtva pl. a Culinaris kávézójának. Honlapja, arculata, hangulata, kommunikációja szívemhez közel álló egy-két kivételtől eltekintve (pl. a Facebookon a "Ki akar fütyülni, sárgarépa is került a napi levesbe" felszólításuktól majdnem falra másztam).

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy ezt a posztot már korábban megírtam, de végül mégsem akartam publikálni, adtam még néhány esélyt, mielőtt véleményt alkotok. A mai reggeli után azonban nem bírom már magamban tartani a véleményem.

A helyzet az, hogy a pozitív, aktív kommunikáció és a nyilvánvaló igyekezet ellenére a szükséges tartalom egyáltalán nincs a hely mögött. Mindezt körülbelül 10 látogatásból szerzett tapasztalatok alapján állítom.

Az jó, hogy egész nap lehet reggeliket kapni és van mindig 3-4 féle sütemény, amelyek közül a francia meggyes pite megkérdőjelezhetetlenül zseniális volt számomra. Legutóbb Rozi felvilágosított, hogy eltúloztam ezen az egyetlen téren is a lelkesedést.

Valahogy annyira akartam szeretni ezt a helyet, de nem megy.

Alapvető probléma, ami már az első pillanatban elijeszt, hogy viszonylag rosszul kezelik a változó mennyiségű vendégsereget (vendégsereg = egynél több vendég): azon a vasárnapon, amikor először bosszantottam fel magam náluk, a pultos konkrétan összeomlott, nézett maga elé percekig, miközben ott vártak a vendégek, hogy megkérdezze valaki, hogy mégis mit szeretnének. A gondokat akkor egyrészt a folyamatos váltópénz-hiány okozta, másrészt a nem olyan sok és nem is túl bonyolult igény feljegyzése. Nem a sebességre gondolok, mert nem sietünk persze, vasárnap reggel van.

Valószínűleg feledtette volna a kellemetlenséget, ha ezek után nem rossz minőségű kávét és croissant-t toltak volna elém (kb. 15 perccel a rendelés után). Külön hozták ki őket, nyilván nagyon bonyolult egy croissant és egy kávé egyszerre történő szervírozása. A kávé ihatatlanul forróra volt készítve, a croissant ehetetlenül forrón, belül sületlenül volt tálalva. Egy tévhitet szeretnék eloszlatni: a forró croissant nem jó és nem finom, összeragad az ember szája és bele tőle. Amikor a végén udvariasan és segítő szándékkal (tényleg) szóvá tettem, hogy nem sült át a croissant, azt mondták, hogy mert még nem hűlt ki és csak úgy tűnik. Erre jeleztem, hogy ismerem a különbséget a meleg croissant és a sületlen croissant között.

A kávé, miután szétégette a számat, nagyon rossz, üres ízével bosszantott tovább. Legközelebb kifejezetten erősebbre kértem és megemlítettem, hogy ne legyen nagyon forró, ezek után természetesen langyos kávét kaptam. A legutóbbi látogatásunkkor pedig 10 perc múlva nem emlékeztek a rendelésünkre, amikor jeleztem, hogy már kértünk, belevetették magukat a jegyzetekbe, de végül nem tudták elolvasni egymás írását, ezért újra el kellett mondani, hogy mit szeretnénk. Ezután már igen feszülten odavetették a meggyes pitét, majd kettő ismét nagyon gyenge kávét kaptunk, ami nem a kávé minőségének volt köszönhető, hanem annak, hogy aki készítette, az nyilvánvalóan nem tud kávét főzni.

Úgy tűnik, a vasárnapot kénytelen leszek most már itthoni kávézással, mint kiszámíthatatlan helyeken történő próbálkozással tölteni. Sajnos ebben a városban szinte sehol nem tudnak kávét főzni (én legalábbis nem tudok sok helyet - vasárnap), a Culinaris-szal már nem is próbálkozom.

1 komment

Címkék: kritika

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr202394923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.


süti beállítások módosítása