Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

Csülök & Jazz

2012.11.12. 00:19 stillman

Jó ötletnek tűnik, bár Szentendréről lévén szó, egy kicsit bizonytalan vagyok, a lényeg, hogy elmentünk az Erms étterembe. Egy szavam nem lehet, nem kellett gondolkodnom a vasárnapi ebédről, egy konkrét ötlet adódott, itt lehet jó, legalábbis biztató kinézetű hamburgert kapni.erms-szentendre1.JPG

Első benyomás, mintha az újlipótvárosi Firkász étterem belsejét összerakták volna egy lezajlott esküvő díszletével, a falon enyhén homályos régi képek, kalap, bőrkabát, zongora. Fura design, eklektikus, egyelőre nem tudom hová tenni a vászonborítású székeket a kalap, bőrkabát, óradesignt, a falon lévő superman plakátokat, az üvegeket és a zongorát.

Leülünk, mindegyikőnk előtt a tányéralátét egy-egy régi Coca-Cola reklám Olaszország valamelyik városában zajló háttérben.

erms-szentendre2.JPG
Megkapjuk az étlapot, azt választom, amiért idejöttünk: hamburgert. A sima változatot kérem, ahogy egy gaszro kultúrember pizzériában mindig margarita pizzát eszik. Hirtelen meggondolom és inkább egy sajtosat kérek.
Megérkezik a takarmánynarancsból kreált limonádém, nem rossz, ittam már rosszabbat is, eleinte nyugtalankodom, majd megbékélek a helyzettel.

A hely nevét próbálom értelmezni: „Erms”, ez mit akar jelenteni? mert azt, hogy Arms már fel tudnám fogni, de Erms hát nem tudom, ilyen hülye nevet... Persze biztos van jó filozófia mögötte.
Na, de jön az étel, én persze a sima hamburgert kapom, a többiek nagy baconnel és sajttal kiegészített változatot. Kicsit besértődök, végül a pincérnő elviszi, hogy na jó tesznek bele minden pluszt, amit kérek. Jó, variáltam, de azért megjegyezhette volna a módosítást.

A többiek tanácstalanul ülnek a hamburgerük előtt. Na jó, és ezt, hogy kell enni? Kisebb vita alakul ki, háromból ketten szétszedik a hamburgerüket rétegekre, hogy hozzá tudjanak férni. Na, de akkor minek kellett ezt így összerakni?

Visszakapom én is az enyémet, addigra megkóstoltam a sült krumplit, hát nem sült krumpli íze van. Hanem valami már megsült hús olajában sütött krumplinak. A többiek elégedettek, magamban tartom a véleményemet, ez minden csak nem sült krumpli, habár kis külön vödörben és zsírpapírban érkezik, ami persze, hogy megfogja az embert, ezt ügyesen eltanulták.

Összefogom a hamburgeremet, aszott hatása van az egésznek, de hát én már ne nagyon véleményezzek, én módosítottam a rendelésemet, azt kapom, amit megérdemlek. A pincérnő agyát kimosták a rendelés óta, semmilyen emlékkel nem rendelkezik arról, hogy én mást kértem volna, mint amit először mondtam. Nem is tudom bizonyítani, bocs, épp nem vettem fel magnóra a rendelésemet.

Beleharapok, nem rossz, középszerű petróleumos nehézség hatja át az egészet, némi égett ízzel kombinálva. Próbálok elvonatkoztatni a kátránytól. Messze nem ilyen szörnyű a helyzet, a hús csodásan van megsütve, minden finom lenne, aki kért „libamájat” (=kacsamáj) is kapott bele, meg káposztasalátát, amelynek összetétele ugyan kísértetiesen hasonlít a KFCére, igen tudom, hogy ez egy konkrét recept, ezek nem lopnak egymástól…


A teljes ebéd alatt egyszer sem jön oda a pincérnő, hogy kérek-e még inni, érthető, az egész étteremben rajtunk kívül még egy asztalhoz leültek. Mondjuk nem tudom mi lesz, ha megérkeznek a maradék tízhez.


Egy ponton megelégelem a nehéz, olajos, furcsa összhatású hamburgert és otthagyom, a pincérnő jön, elviszi „nem ízlett?”, amely kérdésre meglepődöm, pozitív értelemben. „De, csak jól laktam” vágom rá hamisan.
Kérünk egy pohár vizet, sajnos azonban még két asztalhoz leülnek, emiatt a pohár víz egyszer és mindenkorra elfelejtődik. Gyorsan fizetünk és távozunk.

Az "Erms" ettől függetlenül, közegéhez képest jó volt, ajánlom mindenkinek, látom a sanszot benne, hogy valakinek hirtelen nagyon bejön.

Mondjuk azt nem értem, hogy miért volt mindennek csülök aromája.

12 komment

Címkék: kritika étterem

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr764902653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stillman 2012.11.13. 00:07:23

@Llychllyn:
név választásban nem túl erősek az most már nyilvánvaló :)
én a hamburger miatt mentem oda, nem a csülökért és a jazzért.

Llychllyn 2012.11.13. 02:35:39

Hopp, egyúttal eltűnt az előző kommentem is. Mivót?

Jazzből én sem kaptam sokat (csak a névben), de ha még egyszer visszamennél (a posztot elnézve ez kétséges), és még mindig úgy készítik a spenótos csülköt (popeye kedvence névre hallgat, igen, a névválasztás, na:)), azt bűn lenne kihagyni. Mondjuk nem egy nőies kaja, az tény:)

Bár Szentendrén több helyi és nem-helyi szerint is a Chez Nicolas a nyerő, a kínálat általában nem túl bő, de pont ezért izgalmas. Egyszer voltam ott, a kiszolgálás kiváló, a mátrai borzaskát pedig úgy csinálták, mint régen a Bivalyosban... Ebből a kajából nekem az volt az etalon, azóta már nem ugyanolyan, viszont itt simán hozták a szintet. Egyébként ha nem az ilyen durung ételek felé húznál, akkor is van mit kóstolgatni.

A környékről meg a pomázi Rákospincét ajánlanám még (nem a kifőzdét), régebben tisztességes-közepes magyaros konyhát vittek, de egy-két éve átváltottak a török tulaj miatt a törökös ízekre, ugyan rántott húst még mindig lehet kapni, de nem érdemes olyat rendelni. Nem túl olcsó, de egyrészt szerintem az enteriőr is érdekes (magyaros borospincés design törökös-minaretes fa díszítésekkel és elválasztó panelekkel), másrész az ételek pedig igazán kiválóak (köftét meg töltött padlizsánt kóstoltam, nagyon jók voltak). Nem is tudok hasonlóról Budapesten sem, bár itt egymást érik a törökös kifőzdék (de ez nem kifőzde). Tán a Szahara próbál valami hasonlót csinálni a Corvinnál, de az nem ugyanaz.

martondavid 2012.11.13. 04:09:22

A név a tulajdonos neve.

nowy 2012.11.13. 07:26:14

Ha ennyire zavart a hely neve,miért nem kérdezted meg a fikázás helyett ? Ha nehéz egy hamburgert megenni,mert "össze van rakva", kérjetek lapost húst krumplival.
A kritikád szerint kaptál egy takarmány levet,egy rossz sült krumplit és egy aszott,petróleumos,égett mellékízzel rendelkező hamburgert,de azért egy szót sem szólsz a pincérnek,inkább füllentesz.Ezek után leírod "Az "Erms" ettől függetlenül, közegéhez képest jó volt"...
Hibátlan,korrekt éttermi kritikát olvastam - vágom rá hamisan.

Cormorant 2012.11.13. 08:14:54

Imádom a jazzt és imádom a csülköt. Amikor először hallottam róluk, azonnal foglaltam helyet egy kis koncertre, tele ház volt. Jó volt a kaja, a zene, nagyon jól éreztem magam. Aztán még egyszer elmentünk, gondoltam akár a törzshelyem is lehet. Minden volt, csak csülök NEM!!! Nemhogy csülök, de csirkén kívül SEMMI! Én húsevő vagyok, a csirke pedig nem hús (na jó, hús de nem olyan:)) szóval ettünk valamit, mert éhesek voltunk.
Adtam még egy esélyt máskor is, hátha ez csak véletlen volt. Akkor a csülkön kívül volt más étel, de én a CSÜLÖKÉRT ÉS JAZZÉRT mentem oda!
Több esélyt nem adok, de nagyon sajnálom, mert tényleg jó hely lehetett volna!
Másoknak több szerencsét kívánok és ha a vezetőség esetleg ráébred arra, hogy nem csak marketinget kell nyomni, hanem a nevükben is szereplő csülköt is, mégpedig kivétel nélkül MINDIG, akkor jó helyet varázsolhatnak belőle.

gasztrobizarr 2012.11.13. 10:28:03

@Llychllyn: köszi, jó ötletek, kipróbálom őket.

gasztrobizarr 2012.11.13. 10:29:45

@nowy: tudom, hogy trendi, hogy a hamburger úgy van összerakva, hogy maximum egy dinoszarurusz tudja átharapni, én éppen nem agonizáltam felette, de a többiek tényleg ültek előtte három percet, hogy hogyan lássanak neki. ami nem biztos, hogy baj.

tudod, ez egy örök kérdés, hogy nekiálljon-e az ember elmondani a véleményét, azt gondolom látszott rajtam, aminek kellett, nagyobb balhét pedig nem akartam, egyébként sem láttam a felszolgálónőt nyitottnak a kérdésre.

nowy 2012.11.13. 12:18:08

@gasztrobizarr: Szerintem ne tévesszük össze a balhét, egy korrekten elmondott véleménnyel,még ha a pincérlány úgy se fogja az adást.
"Az "Erms" ettől függetlenül, közegéhez képest jó volt" mondatodat továbbra sem tudom hova tenni az ételek kritikája után.

stillman 2012.11.13. 20:19:41

@nowy:
a többieknek ízlett az étel, nem volt rossz. Az enyém valószínüleg azért nem volt túl jó, mert módosítottam a rendelésemet és nyilván a plusz sajt hozzá a hús elégetésével járt.
A közegéhez képest kifejezés használatával arra gondoltam, hogy Szentendrén nem jártam még igazán jó helyen, bár most kaptam néhány új tippet, majd megnézem :)

nowy 2012.11.13. 23:54:54

így már értem,köszi

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.11.25. 22:07:31

@Boros Regina: gyengécske hely az Erms, legalábbis egy kirándulást követő vacsora pár tételéből (savanyú bableves, juhtúróízben hiányos sztrapacska, száraz császármorzsa lepirítás nélkül) ezt szűrtük le. Egy dolog volt kifogástalan, a hatalmas adag - annak, aki ezt szereti.
Újabban ezt a hamburger-vonalat nyomják, minap Mirelle blogján olvastam szépeket róla...
Nézz be a Kereskedőházba a Fő téren, vagy a Péter Pál utcában levő Bar Centro nevű helyre. Az utóbbiban még nem voltam, de ott főz az egyik volt szakácsom.

gasztrobizarr 2012.11.26. 20:26:51

@Hepci: köszi a tippeket!
Még hallottam jót az Aranysárkányról, nem tudom az milyen lehet.

süti beállítások módosítása