Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

A második Macaron Nap

2013.06.01. 13:01 stillman

Hihetetlen, hogy egy év milyen gyorsan eltelik. Azóta sokminden történt. Elindult a divathullám, elkezdett boldog-boldogtalan macaront gyártani. Az első magyar Macaron Nap után az egyik Hollán Ernő utcai cukrászda üvegajtaján ezt olvashattuk A4-es papíron: "MAKARÓN KAPHATÓ". Innen tudtam biztosan először, hogy szerénytelenség ide vagy oda: divatot teremtettem. Meglódult mindenhol a macaron eladás, de döbbenetesen. Nem kétszer annyit, tízszer annyit adtak el.

Aztán az élet másfelé sodort, egyre kevesebbet foglalkoztam a macaronnal, egyre kevésbé is érdekelt, azért persze jól esett, amikor megtudtam, hogy például a "marketinggel tudatosan nem foglalkozó" Daubner Cukrászda is elkezdte árulni a macaront.

2012 végefelé folyamatos érdeklődés indult viszont, vajon lesz-e megint, mit tervezek, jó volt az a márciusi, meg kéne még egyszer csinálni. Hát nem tudom. A macaron hullám tart az tény, de ki tudja mi van mögötte, mekkora a látszatdivat és a valós érdeklődök.

Sokan még mindig nem tudják mi ez, persze érdemes lehet, hiszen ki tudja, talán több tízezren is szeretnék megtudni, megkóstolni és megvenni ezt a "cukiságot" még ha drágának is találják, egyet azért szinte mindenki megengedhet magának. Sokan viszont inkább kiábrándultak, egyre több helyen lehet kapni ugyanis a - hát finoman szólva - nem olyan finom macaront, nem értik mi ezen a jó, tök szar, drága, hülye hóbort, a "manapság oly divatos" macaron.

Januárban arra jutottam, hogy nem lesz idén mégsem Macaron Nap. Nincs rá időm, energiám, tavaly már megcsináltam, idén minek újra. Újabb csavar, hogy eszembe jutott, végülis miért ne csinálhatná meg más, egy-két csapattal tárgyaltam, az egyik fele nem nagyon látott benne fantáziát a másik fele úgy érezte ő nem tudná jól megcsinálni.

Feburár elején azonban beindult magától a tavalyihoz hasonló őrület, naponta egyre több emailt kaptam, lesz-e, hogy kell jelentkezni, hol lehet jegyet venni (?), kikerülhetetlen lett.

Szóval ismét belevágtunk.

Nem tudom mindenki számára egyértelmű-e, és csak nekem volt újdonság: Budapesten egyszerűen nincsen normális rendezvényhelyszín, ami 1000 fő befogadására képes. Legalábbis én nem találtam. Természetesen nem szállodák termeire gondolok, úgy általában. De kérem, ha valaki tud ilyenről feltétlenül értesítsen, mert folyton szükségem lenne rá.

Egyet ugyanis biztosan tudtam: idén nagyobb helyszínre kell vinni, mert mindenkit ez zavart a leginkább, hogy milyen kicsi helyen volt tavaly. Mondjuk, hogy én egy 60 fős helyszínre vittem volna eredetileg, hát erről ha nem is mélyen hallgatok, de inkább fedje homály.

Persze ott voltak a méregdrága helyszínek, ilyen-olyan akadályokkal: hétköznap nincs engedély, többszázezer forintba kerül, ilyenek akadtak azért.

Jól van, végülis az Akvárium csapatára bíztam magam, amit egy kicsit vakrepülésnek éreztem mindvégig, és mintha nem mindig lennének közben irányítótoronyban.

A cukrászdákkal minden simán alakult, nem kellett egyiküknek sem ecsetelni miért jöjjenek el a macaronjaikkal, mi ez az egész, erre tavaly rengeteg energiám elment.

A belépőjegyek azonban messze nem fogytak olyan ütemben elővételben, mint szerettük volna. A lelkesedés facebookon látszólag magas volt, sőt még nagyobb, mint tavaly, vegyültek köztük persze a "mi ez az egész?" "még soha nem ettem" kommentek is, ami egy kicsit ijesztő volt, de azért alapvetően mindenki nagyon pozitívan fogadott minden új hírt az eseményről.

A második Macaron Nap végül elsöprő siker lett. Nincs ebben semmi túlzás, minden nagyobb tévéadó és sajtóorgánum eljött -  gyakorlatilag szétszedtek bennünket. A színpadi show mellett folyamatosan interjúkat adtunk, a cukrászdák pedig még soha nem adtak el annyi macaront, mint ezen a rendezvényen. Mint később megtudtam volt, amelyik cukrászda többtízezer macaront hozott és jelentős részét el is adta. 

Tovább tehát a macaron hódító útján, jövőre veletek ugyanitt! 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: macaron macaron day

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr945184615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása