Tetovált (vagy nem tetovált) hipsterek elmélyülten öntik körkörös mozdulattal a forró vizet a filterbe, majd csillogó tekintetek követik az ital útját a csészébe vagy papírpohárba, hogy aztán megkóstolhassuk a minden képzeletet felülmúló odafigyeléssel, sokadik (már nem tudom hányadik) érzék által vezérelt, hiánytalan szaktudással elkészített, kávétermésből kinyert csodát.
A várva várt A film about coffee, a kávéfilm bemutatóján jó nagy tömeg zizeg a Lurdy Ház mozitermei alatt kialakított helyiségben. Nemcsak maga a film lesz fontos ma este, a Brewing People csapata a helyszínre hozta nekünk magát a fogyasztás érzését is, ne csak lássunk, de kóstoljunk is, fogadjuk magunkba teljes egészében a kávé szellemét.
Valamennyi igazán fontos, a speciality kávé kultúrát hirdető intézmény, műhely, szakember és érdeklődő itt van, összegyűltünk egy közös vetítésre, megadjuk a módját, tökéletes filmélmény vár ránk.
A My Little Melbourne alapítói, az itthoni kávékultúra úttörő főszereplői Balázsi Dia és Balázsi Péter rövid beharangozójával párhuzamosan együtt köszönthetjük személyesen a Brewing People nagyszerű kezdeményezését és magát csapatot is.
Ezután elkezdődik a film.
A Film About Coffee - Trailer from Avocados and Coconuts on Vimeo.
Olyan képek és olyan hangulatok következnek, amelyet nem nagyon lehet, és talán nem is kell szavakkal leírni, a film weboldalán egyébként minimális összegért (5 dollár) bárki megnézheti.
Beszippant, rabul ejt, elvarázsol és az ember maga is megdöbben (hát még én), hogy a legváratlanabb pillanatokban meghatódik. Nemcsak az ültetvények kemény és mégis számunkra különösen egzotikus világát bemutató képeken, vagy az őrült japán Bear Pond Espresso mániákus, lenyűgöző szavain "coffee is a drug",
de a világ legkomolyabb barista versenyein forgatott képeken is, ahol a baristák (és bevallom nekem ez tetszett a legjobban), nem magukba fordult kávés szakemberek, hanem showmanek, úgy beszélnek a kávéról, miközben készítik, hogy hirdetik az igét, rabul ejtenek szavaikkal, meggyőznek és átadják magát a fogyasztás értő szellemét is.
A Direct Trade folyamat bemutatása, ahol mindenki innovatőr, az iparosított folyamatokat megtörve egy új világot teremtenek, az átláthatóság, a minőség útját, ahol nem feltétlenül a farmok teljes kizsákmányolása a cél, hanem az, hogy odafigyeléssel, szakértelemmel és megkockáztatom: szeretettel, szenvedéllyel foglalkozzanak az alapanyaggal a kávé feldolgozás minden pontján.
Átszellemült emberek, jó értelemben vett őrültek, csak tanulhatunk tőlük. Ezért kell és érdemes megnézni mindenkinek a filmet, hogy értse és átérezze a magasabb szférákban zajló fogyasztási kultúrát. Nemcsak New Yorkban, Tokióban, hanem Magyarországon is.
Képek a Brewing People kávékóstoló rendezvényéről, a film magyarországi bemutatójának vetítése előtt:
Utolsó kommentek