Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

5 gasztro trend, ami remélhetőleg eltűnik 2019-ben

2019.01.05. 11:46 stillman

Olvastam tavaly év végén egy cikket, ami arról szólt, hogy mi az a 14 gasztro trend, amelynek távoznia kell most már az életünkből 2019-ben. A cikk úgy kezdődik, hogy "ő ugyan a szeretet és a kedvesség nagykövete" - mondjuk itt engem elvesztett, és kritikai szemlélettel folytattam tovább az olvasást - de aztán hozzátette, hogy igenis vannak olyan túlkapások még náluk, a napsütéses, mindig laza Kaliforniában is, amiből most már elég. 

 

Míg ott a kaliforniai vidékeken a first world problem a gombapor-alapú csodaitalok (nem úgy gomba és nem úgy "csoda", hanem úgy, mint nálunk még a kezdő trend változata: a 900 forintos ginger-lemon shotok), továbbá a mindenféle szennyezések miatt túl sok visszahívott római saláta, a túl kicsi tányéron felszolgált ételek, valamint az édes humusz, azért úgy magamban továbbgondoltam, hogy nálunk milyen zavaró elemek vannak a rendszerben, amelyeket érdemes megemlíteni, ha már likvidálni nem is tudjuk így hirtelen.

 

1. Zöldség kolbász, vegán bacon chips

 

Ami viszont közös és nemcsak a kaliforniai foodie trendsettereket idegesíti, hanem hálistennek a magyar nép nagy része is eleve ellenszenvvel fogadja: a húsételek vegán másolatai: legyen az karfiol steak, vagy zöldség pástétom, gabonakolbász és társai, de láttam én már vegán bacon chipset és még sorolhatnánk a sok borzalmat (nekem egyébként a hamburger is ide tartozik). Még mielőtt újra magamra szabadítom a vegán "most miéééért?? nem hiányozhat nekünk a húsíz??" hordákat, számomra ez olyan, mintha a hóhér leszokna a gyilkolásról és otthon műanyag késekkel kaszabolná tovább a levegőt: "miért nem hiányozhat az ölés?" - na jó, ez kicsit erőltetett hasonlat lett. 

vegan-sausages-7.jpg

Én azt mondom továbbra is, a zöldség, gyümölcs, mag, gumó, fű, virág, bogyó izé, satöbbi olyan irgalmatlan széles spektrumot nyithat meg a vállalkozó szelleműek előtt, hogy felesleges magukat beszűkíteni a húsos bolygórombolók fasírtközpontú világába. Törjetek ki, hagyjátok magatok mögött a szomorú bociszemeket, de akkor legyetek kitörve, és ha lehet ne gondolkodjatok idén azon, hogy a krumplinak van-e mégis idegrendszere csak nem tudunk róla. 

 

 

2. Trendi street food, ipari hulladékkal megbolondítva

 

A tavalyi évem egyik mélypontja volt, amikor megláttam, ahogy egy utcán sütött bubble waffelt (kb. goffri) kinder buenoval, milka darabokkal és oreoval töltöttek meg, egy másik ehhez hasonló mélypont pedig a sokakból drogszerű függőséget kiváltó vizuális élmény: a felülről videózott, gyorsított elkészítési útmutatóval elkápráztatva mutatta be a mérhetetlen gusztustalan szintén kinderszeletekkel, ipari kekszekkel és nutellával (szerintem a nutella is undorító, de tudom, hogy ez megint egy vallás, szóval kérem a nutella hordákat fáradjanak máshová küzdeni) töltött rettenetett gyártott le. 

kinder_bueno_cake_1515177045_5fb4925b_1.jpg

Azt gondolom az Oreonak, a Milkának megvan a maga helye a világban (nem az enyémben persze), mindenkinek lehet rossz napja, vagy gonosz rokona és barátja, akitől kapja, vagy lehet, hogy még nem nőtt be a feje lágya és jó érzés magát ipari hulladékkal, álélemiszerekkel tömni, de akkor is, ahogy a Bon Appétit - kicsit túl sokszor - mondja: ami sok az sok.

 

3. Cukor és só, mint közellenség 

 

Nekem már az elején unalmas és hiteltelen volt, amikor hirtelen beállították a cukrot és a sót a sátánnak, sokan azóta is vallásháborút folytatnak és helyette azonosítatlan tartalmú és eddig nem ismert hatásokkal járó mesterséges ízesítőket részesítenek előnyben, vagy, ami még jobb: a semmit. A cukor teljes elhagyása még oké, bár nem hiszem, hogy helyes, de képesek teljesen sómentesen táplálkozni, sokan pedig azt mondják, hogy amit eszünk, abban már elég só van önmagában, az bőven elég a szervezetünknek. Én ezt elhiszem simán, de azt gondolom, ilyen téren hallgasson mindenki a szervezetére. 

 

Elismerem, hogy a túlzott cukorfogyasztás okozhat függőséket, csak úgy már megint, mint minden más, ami ízlik és finom és az agyunk azt mondja: még! Hogy aztán kidurranva, lihegve kapkodjuk a levegőt és a mérleget berakjuk a fürdőszoba legrejtetebb zugába, elengedjük az elvárásokat, és a világ előtt boldognak mímelt önazonosságot árasszunk, igen, bennünket nem érdekel, hogy egy dagadt disznók vagyunk, ez van, nem élhet mindenki photoshoppolt életet. 

 

Talán még egy gondolat: a só nélküli étel szerintem ehetetlen, szóval részemről ennyit erről.

 

4. Francia süteménystílus erőltetése

 

A cukrászok kénytelenek figyelni a trendeket, hiszen csak a Daubner tud évtizedeken keresztül megélni a kandírozott narancsos csokitortájából és a tökmagos pogácsájából, persze azért én láttam, amikor beemelték a macaront is a kínálatba és kilóra adták, nem volt benne sok köszönet, ha minden jól ment, azóta kivezették, de ez nem biztos. 

 

Szóval újítgatnak, újítgatnak, kitalálnak ezt azt, hogy növényi tejszínhabbal felturbózott 8 órán át tartó giccstortáikon kívül mást is a magyar lakosság cukoréhes arcába tudjanak tolni, és akinek nem elég Az Ország Tortája mozgalom vitatható értékű éves receptje, az bizony elmélyed a francia cukrászhagyomány világában, és aztán több-kevesebb sikerrel (inkább az utóbbi) adaptálja azt.

 

Egyébként ezzel a problémámmal pszichológushoz kéne mennem, de én igazán rosszkedvűvé tudok válni (magam, valamint társaságom teljes napját képes vagyok elrontani), amikor egy desszertpultban nyomi, szerencsétlen, szétcsúszott, elbénázott süteményeket látok, amelyekben az alapanyag valószínűleg benne is van, de a technológia alkalmazása jól láthatóan tökéletes kudarcot vallott.

 

Évek óta javaslom a Gasztro Rendőrség bevezetését, ezekben az esetekben rózsaszínszőrmés bilincsbe verve elvinném a cukrászt és belétömnék egy adag kinderbuenós waffelt, jó sok növényi tejszínhabbal, kipeckeltetném a szemeit és levetítenék neki egy 36 órás kezdő francia cukrásztanfolyamot, amelyből 19 óra a tojás ismerete és felhasználási formái. 

 

 

5. Újhullámos kávézók

 

 

Még a Furmint kampány nagykövetei és a Fromage dolgozói sem vitatják, hogy az újhullámos kávé egyik nagykövete voltam annak idején. Csak jó kávé legyen! - kiáltottam vasárnap reggelenként az üres Pozsonyi úton.  Figyeljünk oda, tudatos kávéfogyasztás, csodálatos kávéfőzés tudomány meg minden, persze. saját pörkölőüzem, 85-ös lágyságú víz és praliné, dió, valamint maracuja ízjegyek... De bevallom, engem már nem is csak tavaly óta, hanem több éve iszonyúan untat ez az egész hazug kávé őrület, ami közben elárasztotta az országot.

 

Elképesztő, hozzáértés nélkül főzőtt világos löttyök, amelyeknek semmi közük a kávéhoz, méregdrága alapanyag, ihatatlan borzalom. 

kave_1.jpg

Rosszul vagyok az elfojtott indulatoktól, a számomra hálistennek átláthatatlan érdeksérelmektől, ahogy kialakult a piac közben, az egymástól történő pofátlan munkaerőlenyúlásoktól, a hálátlan baristáktól, akik azt gondolják, hogy a kávéfőzés első két lépése a tetoválás és a szakállnövesztés, esetleg egy barna bőrkötény. 

 

Unom a nagyképű, nem visszaköszönő, a kávégépen ügyködő antiszociális lényeket, akiket emberek közelébe se lenne szabad engedni, mert ők valójában az előző trendek rendszergazdái voltak, tudod, akinek két hétig tart, míg legyártja a céges emailcímed és azt is csak akkor, ha a megfelelő formanyomtatványt beadtad időben. 

 

Unom, ha kioktatnak, hogy nincs cukor és ne is akarjak, unom, ha húzzák a szájukat, ha tejet kérek a kávémba és még jobban, ha alternatív tejet, de a következő évben már a habosítható zabtejet ők is berendelik alávetve magukat a fogyasztói igényeknek. 

 

Szóval szerintem ebből most egy időre elég, addig is én áttértem a sötét pörkölésre, ami semmivel sem rosszabb, sőt jobb, mert a kávé az kávé és nem egy világosbarna mogyoróízű lötty, bármilyen álszent arccal is rakják le eléd.

 

+ 1

Munkaerőhiány

 

Tudom, hogy ez nem egy gasztro trend, azonban a hazai vendéglátásban egy igen erőteljes jelenség. Tisztában vagyok vele, hogy a munkaerőhiány egy létező probléma, én azonban mégis unom azt, hogy folyton mindenhol ezzel jönnek, minden bezárást erre fognak, és ezt nevezik meg az összes hiba forrásának. 

 

Megoldást nem tudok javasolni, de mondjuk a közhelyeken túl (bejelentett bér és megfelelő körülmények) például ha nem arra kényszerítik őket, hogy kizárólag a hülye, kiszámíthatatlan vendégek borravalóiból éljenek meg, akkor elképzelhető, hogy akad mégis munkaerő. Ja, és nagyon fontos: amennyiben képesek a vendéglátóhelyek túllépni azon, hogy kizárólag húszéves, jellemzően nem túl nagy észkombájn munkaerőben gondolkodjanak és esetleg mérlegeljék azt, hogy harmincon túli  ember is lehet jó munkaerő, és megfelelő megbecsülés mellett képes megszolgálni az árát, akkor talán változhat a helyzet. 

 

Boldog Kinderbuenóswaffelmentes Új Évet Kívánok mindenkinek!

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr9014526796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2019.01.05. 13:56:18

1. Nem arról volt szó, hogy a franciákat követve az egész EU-ban betiltják a tejtermékek nevének használatát a növényi alapanyagú élelmiszerek esetében? Az is nevetséges, hogy kreatív vega ételeket csak húsevő séfek találnak ki, a vegánok leragadnak a húsételek majmolásánál.
2. Sajnos ez a trend, az elhivatott séfek helyett visszatértek a gasztroforradalmárok által kihaltnak hitt profitvadászok és árulják a szemetet.
3. A cukor és só fogyasztását Magyarországon túlzásba visszük, ezzel a ténnyel kár vitatkozni. Viszont túlzás a só teljes mellőzése is. Érdemes tudni, hogy a sóhoz hozzá lehet szokni és egyre nagyobb adag kell belőle.
4. Vannak jó francia sütemények, de nem kell mindenkinek macaront sütnie, ha az országban csak 3-4 helyen tudják normálisan elkészíteni. A francia süteményektől független, hogy nem kéne cukrászdát nyitnia annak, aki nem tud nagyobb tétel esetén is egyenletesen jó minőségben sütni.
5. Ami divatos, ott megjelennek az amatőrök, a profitvadász hiénák és az extrém változatok, ezzel lehet bármilyen mozgalmat tönkretenni.
+1 Talán nem véletlen, hogy az igazán minőségi éttermek személyzete évek óta változatlan, míg a bulinegyed trendi helyein a rangidősök is csak pár hónapja dolgoznak.

Michel Djerzinski 2019.01.06. 11:05:19

A frusztrált poszt írójának a ká anyját. Irigy faszfej. Legyen minél változatosabb a gasztronómia, nem kötelező élni a lehetőségekkel, DE MÁSOKNAK HAGYJUK MEG A VÁLASZTÁS JOGÁT!!!

bontottcsirke 2019.01.06. 11:09:25

1. Újhullámos kávézók remélhetőleg eltűnnek, citromlét nem szerete inni kávé helyett.

+ fekete ételszínező, rettentő gusztustalan, amikor fekete ételkt kell enni, nem is értem.

acsebacsi 2019.01.06. 11:24:50

Tökéletes kórkép, köszi!

Inkvizítor666 2019.01.06. 11:26:31

@Michel Djerzinski: neked is te sznob trendmajmoló faszfej

Attilajukkaja 2019.01.06. 11:28:33

@Michel Djerzinski:
Nem szeretem a mocskolódó, kulturálatlan stílusban írt kommenteket, de nekem is úgy tűnik, hogy a blogger eléggé frusztrált hangulatban posztolta ezt az írását.

@bontottcsirke:
"rettentő gusztustalan, amikor fekete ételkt kell enni, nem is értem"
Ezek szerint a mákot vagy a fekete borsot sem érted. Először én sem "értettem" a tintahal tintájával ízesített tésztákat az olaszoknál, de csak azért, mert szokatlan volt számomra. És abszolút nem KELLETT azt ennem. De ha elfogadjuk, hogy az ételeinket piros vagy zöld színűre festik, akkor a feketét miért nem? A citromlével nagyon egyetértek!

farki 2019.01.06. 11:36:10

"(...) hálistennek a magyar nép nagy része is eleve ellenszenvvel fogadja: a húsételek vegán másolatai"
v.ö.
"unom, ha húzzák a szájukat, ha tejet kérek a kávémba és még jobban, ha alternatív tejet"
;)

bontottcsirke 2019.01.06. 11:40:14

@Attilajukkaja: Azért mert ha nézed Sárközi ételeit szinte nincs olyan, amibe ne rakná ezt az undorító festéket. Nem arról van szó, hogy nem mutat jól egy kis fekete, hanem az egész étek az.

A piros-sárga és zöld a vitalitás és természetes ételszín. A nyomasztóan fekete nem az.

OnkelSeppl 2019.01.06. 11:41:25

Minden szava igaz, éljen!

bontottcsirke 2019.01.06. 11:42:04

@Michel Djerzinski: Mert bánt a coming-out? Hogy meg kéne hagyni az ízeket? Hogy nem modoroskodni kéne, hanem eredeti dolgokat letenni az asztalra? Nem azt mondta, hogy álljon hegyekben a bőröskaraj, hanem hogy legyen vége a majomkodásnak.

V.I.Kun Béla 2019.01.06. 11:47:31

@Michel Djerzinski: No Mihály büdöszájú egy paraszt lehetsz !

Michel Djerzinski 2019.01.06. 12:01:09

@Inkvizítor666: ezerszer inkább vagyok egy sznob (természetesen nem vagyok, de a sznobság VÁLASZTÁSÁT nem irtanám ki - veled és a poszt szerzőjével egyetemben), ha a sznobság az igényesség, a speciális igények kielégítését tűzi zászlajára, mint egy magadfajta igénytelen, telepi PANELPROLI.

Idióta.

Michel Djerzinski 2019.01.06. 12:02:46

@V.I.Kun Béla: Jau van Bélám, de te meg Béla, vedd ki a kezed a seggedből és a kaszát a szádból, mielőtt elkezdesz csaholni, mert nehezen érthető a makogásod!

Rwindx 2019.01.06. 12:02:51

Nem mondom, hogy minden részéhez érdemben hozzá tudok szólni, de a hóhéros hasonlat kicsit sem erőltetett.

Michel Djerzinski 2019.01.06. 12:05:36

@bontottcsirke: Ennek köze sincs semmiféle coming-outhoz. Itt egy frusztrált, veszteslelkű, külvárosi proli próbálja megideologizálni azt, miért jobb az, ha a kevesebb az alternatíva. Ami egy rosszabb világot eredményezne. Veled együtt, aki védi azt, ami rosszabb.

erkölcsi hulla 2019.01.06. 12:05:43

MI az a sötét pörkölés???

Mancilla Pectoralis 2019.01.06. 12:07:23

Én is erős frusztrációt érzékeltem,bár a gasztrovilágban sajna nem vagyok érdekelt sokféle ételérzékenység miatt(de azért kiváncsi vagyok min is akadt ki a poszttoló..Az elsővel egyetértek.A karfiolbabáknak is fáj ha megeszik,nem csak a bocinak:-D). Amihez hozzá tudok szólni az a munkaerőhiány. Most már lassan jobban fizetnek egy pizzaszakácsnak mint egy informatikai mérnöknek,mégsem jönnek(ismerősömnek van pizzériája, csomó megbízhatatlan alak, nem jön el hiába vették fel őket, vagy már nem is jelentkeznek..)

Inkvizítor666 2019.01.06. 12:09:54

@Michel Djerzinski: proli? Te szerencsétlen idióta, én elmegyek Pestről Győrbe egy jó vacsoráért pl a Kisfaludy borbárba, ahol Tolvaj Csaba minden trendi faszság nélkül készít csúcsminőségű ételeket te meg hipszter majom zabald a Pozsonyi úton a banános Vega pörköltet uborkás vízzel, te szerencsétlen saját ízlés nélküli buzi

bontottcsirke 2019.01.06. 12:20:58

@Michel Djerzinski: Te meg egy szerencsétlen sznob barom vagy, aki beszopja a sok hipszter faszságot ahelyett, hogy önálló véleménye lenne dolgokról.

Transylvanianmixedgrill 2019.01.06. 12:27:08

Na és hol van a két kézzel szájhoz emelhetetlen, megfoghatatlan burgerek őrülete, amelyeket valójában csak késsel és villával lehet megenni? A streetfood lényege, hogy magaddal tudd vinni a kaját és amúgy is az utcára is ki lehessen szervírozni. Ja és mindezt átlagosan 2000 Ft-os áron!

Attilajukkaja 2019.01.06. 12:29:53

@bontottcsirke:
"piros-sárga és zöld a vitalitás és természetes ételszín. A nyomasztóan fekete nem az"
Pedig sok természetesen fekete alapanyag, ételadalék is van. Fentebb is felsoroltam hármat, de van még fekete lencse és rizs, vagy fekete bab is, a fekete tyúkról nem is beszélve. De ha MINDEN fekete, az tényleg nem étvágygerjesztő, ahogy a teljesen piros vagy a zöld sem az.

@Mancilla Pectoralis:
"Amihez hozzá tudok szólni az a munkaerőhiány."
Én sem értettem, a posztoló +1 kiakadását. Mintha nem tudná, mi történik ebben az országban.

V.I.Kun Béla 2019.01.06. 12:36:47

@Michel Djerzinski: Ne mímeld a műparasztot , hisz láthatóan megy neked az eredeti is zsigerből ! :)

drhorrible 2019.01.06. 12:50:30

@Transylvanianmixedgrill: A válasz egyszerű. Egyes éttermekben a burger már nem a street food kategóriába esik. Sok helyen ez egy teljes értékű főétel, melynek meg is kell adni a tiszteletet és nem alufóliába csomagolva, a 78-as trolin kell elfogyasztani két megálló között. Félre ne érts szerintem az útközben elfogyasztható burgernek/ételeknek is van létjogosultsága, de ezt az ételt is lehet olyan minőségben elkészíteni, hogy nincs kedved menet közben elfogyasztani. Utálom mikor valaki azt mondja, hogy ez egy "szendvics" és ezért kérnek el 2-3000 Forintot érte. Ha a benne található marhahús nincs ledarálva, steakként kínálják, akkor máris elfogadhatóbb, hogy 2000 Ft-t kérnek el érte?

Fülig José 2019.01.06. 12:54:40

EBBEN a pillanatban van a dobozban vmilyen szipiszupiszakács, galambot(!) gyárt miközben a másik mégnagyobbeszű sajnálja, hogy kiveszett a magyar konyhából a galamb ( nem is értem...) de ami a méglegfaszább, hogy konfirmálja a madarat, ecccsém, potom 8 óra és majdem kész, de bazze: ennyi idő alatt jobb helyeken duzzasztógátat építenek...! na, a lényeg: régen a halas nagydumás öreg fickó csinált halételt, a Bede valami vadat, a Buday meg amit talált a hűtőben, megnézted, megértetted, megfőzted, harmadikra sikerült is :-) .... szóval én is asszem, átestünk a paci másik felére, hiába magyaráz @Michel Djerzinski:

G_Akos 2019.01.06. 12:56:13

Tetszik, hogy a poszter elég sok megnyilvánulást unalmasnak tart. Unalmas lehet az élete, szerintem ha nagyon unatkozik, fogjon egy könyvet :))

Bkkzol 2019.01.06. 13:05:17

Nincs is jobb , mint egy vegan kolbászt szétcsapatni egy kis alkoholmentes vodkával!!

Elmebaj a minden mentes ételkészítés ( sokaknak szükségük se lenne rá), pusztán divatból használnak ilyen alapanyagokat. Közben meg azt se tudják, hogy mi a különbség a vaj és a margarin között... az aromákat szemrebbenés nélkül elfogadják, használják.... Nem gondolkoznak az összetevőkön a januári lecsóhoz vagy mi lehet ilyenkor a szőlőben.

bontottcsirke 2019.01.06. 13:24:16

@erkölcsi hulla: Nem, világosbarna. Mindél világosabb egy pörkölsé annál citrusosabb. Azt viszont nem mindenki szereti. Már csak azért sem, mert ha a bántó savanyúságot ki akarod zárni, akkor emeled a hőfokot, márpedig egy idő után az a nem kívánt anyagokat is kioldja,

Én sem akarom megmondani, hogy milyen egy kávé, mert mindenki másként szeretni, de szerintem csokis-mogyis legyen a tipikus ízvilág. Ha olyan, mint az olympus citromlé, már bajok vannak. Főleg azzal, hogy azt akarják eladni tökéletes presszó címén.

Tartalom 2019.01.06. 14:03:50

A citromsavazó "kézműveseket" kihagytad. Amikor a "kézműves" szörp első összetevője citromsav. A kenyér meg péksütemény a Lidlben citromsavval van "kelesztve".. Stb.. Nem tudom a Nébih miért nem tiltja be ezeket.

cellular 2019.01.06. 14:05:56

Szerintem nagyon jó, hogy már cukormentest IS lehet kapni, és a cukorbevitel csökkentésére egyre többen odafigyelnek. Aki nem ért egyet vele, bárhol meg tudja venni a cukros dolgokat, múlt héten vettem por-, és kristálycukrot is, és nem rúgott senki gyomorszájon érte. Itthon meg annyi cukrot teszek a sütibe, amennyit jónak látok.

Kávézóból van választék, és a színes paletta jó. Nem gondolom, hogy baj lenne, hogy bőséges választási lehetőség van. Idővel úgyis az a hely marad meg, amit szeretnek.

Úgy látom, nem KELL semmit, viszont cserébe nagyon sok mindent lehet, és cukrászsüteményből sem CSAK a cukros van, fagyiból is lehet laktózmenteset, és ez jól van így.

Vannak vadhajtások, de némelyiket a jövőben már tradícionálisnak fogják nevezni. Lásd a presszó kávé, ami azért eléggé újhullámosnak számított, amikor kitalálták. Most meg az újhullámos helyeken van török kávé :)

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.06. 14:27:37

@Attilajukkaja: semmi gond azzal az étellel aminek fekete a saját szine. azzal van baj, ha mindent feketére szinezünk csak mert. A feketét kicserélheted bármilyen szinre, mindent zöldre festeni is legalább akkora baromság lenne.

2019.01.06. 14:54:39

A kínaikból eltűnt a nyócckincs.. Ez az, ami igazán kétségbeejtő...:)

2019.01.06. 14:57:05

@Attilajukkaja:

Kapr na cerno. Azaz ponty fekete mártásban.

cellular 2019.01.06. 14:59:21

@Viszlát és kösz a halakat: csak úgy, mint bárminek a valamilyen színűre festése, pl. szobák fala, bútor, autó, ruhák.

Ha az ételre, mint az életben tartásunkhoz szükséges valamire tekintünk, akkor baromság festegetni. De az étkezések már rég jóval többek puszta létfenntartásnál.

Egy ételnek az állaga, az íze és így a színe is befolyásolja, hogy mennyire esik jól megenni. A krumpli pürésítve ugyanaz a krumpli, mint megfőzve. Mondhatnánk, hogy baromság a pürésítés. Nos, a színezés is tekinthető hasonlónak.

Illetve attól függ, ki mit gondol róla. Számodra baromság, más számára nem az. Abszolút igazság nincs, csak személyes megítélés.

kolomparlole1114 2019.01.06. 15:41:16

A vega kolbi nem újhullámos, bélszínroló néven már az előző kommunizmusban is létezett. Lehet hogy szar, de ma már azt fejtegetik hogy rovart kell enni mert nincs elég kaja mindenkinek, na akkor már inkább vega biszbasz, főleg ha azt más eszi és nekem megmarad a rendes kaja. :) Szal isten ments hogy betiltsák.

Attilajukkaja 2019.01.06. 15:52:10

@Fülig José:
"konfirmálja a madarat, ecccsém, potom 8 óra és majdem kész, de bazze"
Ezen jót nevettem, köszi! :o))))
Gondolom, szerinted a madarak a templomban konfirmálnak, míg a gyerekek lassú tűzön zsírban konfitálódva készülnek. A gasztronómia csúcsa!:o))))

@Tartalom:
"Nem tudom a Nébih miért nem tiltja be ezeket."
Talán mert a citromsav egy természetes összetevő, ami egyáltalán nem toxikus? Még akkor sem, ha szintetikusan állítják elő.

@Viszlát és kösz a halakat:
"azzal van baj, ha mindent feketére szinezünk csak mert. A feketét kicserélheted bármilyen szinre, mindent zöldre festeni is legalább akkora baromság lenne"
Köszönöm! Én is pontosan ezt írtam! Az egyszínűre festett ételek szerintem nem túl étvágygerjesztőek.

@Hata Mari..:
"ponty fekete mártásban"
Erről még nem is hallottam. Azt is tintahal tintájával készítik?

@cellular:
"Úgy látom, nem KELL semmit, viszont cserébe nagyon sok mindent lehet"
Így van! Ezért nem értem a posztoló kesergéseit.

ansife 2019.01.06. 16:16:23

@Michel Djerzinski: nem értetted a posztot....szerintem. Nem azt írja, hogy ne legyenek új dolgok, hanem, hogy legyenek igényesek, mert önmagában a dívat nagyon kevés, ld. pl. kávézók, ha nem tudják az újhullámos kávékat tökéletesen megcsinálni, legalább ne játsszák meg magukat. Azért elgondolkodhatnál, hogy egy ilyen poszt, miért váltott ki belőled ilyen szélsőséges indulatokat....

Fülig José 2019.01.06. 16:32:25

@Attilajukkaja: felőlem az is lehet! :-) mingyá beverek a havernál 2-3 felest (hagyományos, ja nem: régi, uncsiiii) alkoholos verziót oszt kitalálunk egy mégsokkalllassabb módit az ebéd elkészítésére... majd aszondjuk ez a TRENDI...

szopkotibor 2019.01.06. 17:13:45

A legnagyobb jószándékom ellenére is azt mondom, hogy egy ez frusztrált, nagyképű bejegyzés. Nem is értem, hogy került ki ez a stíl a címlapra... Tényleg rég nem olvastam hasonlót.

cellular 2019.01.06. 17:19:00

@Fülig José: Már senki nem használja azt a szót, hogy trendi.
Ez ma már úgy hat, mint a "köz"médián futó valamilyen ifjúsági sorozat, ahol a "színészek" próbálnak trendin beszélni :D

bekov 2019.01.06. 17:20:12

ki ez a blogger, hogy ennyire kéne adni a véleményére? nyomorult kis wannabe influencer, aki beledöglik ha nincs meg a 158 ájtatos követő...

Jöttment 2019.01.06. 17:40:20

Tavaly szeptemberben még reklámoztad a fekete ételek fesztiválját ...

Attilajukkaja 2019.01.06. 17:44:45

@Jöttment:
Bizony, nem is egy cikkben. Biztosan ott csömörlött meg a látványuktól. :o)

@cellular:
"Már senki nem használja azt a szót, hogy trendi. "
A blogger is szokta használni.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2019.01.06. 18:01:33

A poszt írójának még akár igaza is lehetne. Viszont...
A kávés részben szépen szembe köpi saját magát.
A munkaerőhiánnyal kapcsolatban nagyjából semmilyen információja nincs. A hiteltelenné válás következő fokozata akár a "mi a fax ez a gluténmentes divat" lehetne, onnantól gyakorlatilag felesleges is bármit olvasni tőle.

m.t. 2019.01.06. 18:32:55

A vegán műhússal mi is a probléma? Egy húsevő életét aki át akar térni a vegán étrendre nagyban megkönnyíti.
Ha nem tetszik ne egyed, de abba ne szólj bele hogy én mivel tömöm magam. Főleg ha ökológiailag nekem van igazam.

2019.01.06. 18:34:23

@Attilajukkaja: Nem tudom, de nem hinném. Sztem valami cseh kaja.

Michel Djerzinski 2019.01.06. 19:07:19

@m.t.: Köszönöm, abszolút egyetértek. Abszolút így gondolom én is. De a sok kekeckedő-okoskodó majom itt ezt nem akarja megérteni (tisztelet a kivételnek).

Attilajukkaja 2019.01.06. 20:24:22

@Hata Mari..:
"Sztem valami cseh kaja."
Megnéztem és valóban az. Nem tudom miért hívják feketének, mert nem lesz az. Talán mert vörös borral és aszalt szilvával sütik vagy főzik meg, és van, aki szilvalekvárt is tesz bele, meg mazsolát. Vagyis sötét, édes lében készül a hal. "Érdekes" kaja. :o)
www.trebonskykapr.cz/kapr-na-cerno-ovocna-variace
www.ekucharka.net/kapr-na-cerno

Spiritual 2019.01.06. 20:30:50

Ez nagyon tetszett! :D :D Lidl- ben veszek kolumbiai kávét, az nagyon jó és nem drága. Ettetek már angol vajas-lekváros cukormázzal vastagon leöntött tortát? Az a legalja...

savrola 2019.01.06. 20:54:55

"A cukor teljes elhagyása még oké, bár nem hiszem, hogy helyes," Mert a cukor minek kellene? Amúgy is sok szénhidrátot zabálunk, minek még a cukor is? Ízfokozónak, semmi másnak. De az meg nem létszükséglet.
A só elhagyása tényleg baromság. Abból alapvetően nem tud és nem is akar az ember annyit enni, hogy káros legyen.

savrola 2019.01.06. 21:10:18

Munkaerőhiány: "például ha nem arra kényszerítik őket, hogy kizárólag a hülye, kiszámíthatatlan vendégek borravalóiból éljenek meg, akkor elképzelhető, hogy akad mégis munkaerő." Vagy amikor már nettó 1300 Forint alatt nem találsz mosogatót... Vagy, ha netán találsz is, rácsodálkozik, hogy koszos a tányér. Vagy, ha rászólnak, hogy ne járjon óránként kétszer cigizni, akkor másnap se szó, se beszéd nem megy be. Vagy munkaidő kezdete után 2 órával szól oda, hogy bocs, ma beteg vagyok, nem megyek. Két oldala van az érmének...

Leooo 2019.01.06. 21:49:33

@Michel Djerzinski: A 'frusztrált poszt' írójának az egyáltalán nem kétséges foglalkozású édesanyját emlegető büdös türhőnek rohadjon le a szaporítószerve, lehetőleg gombás fertőzés-sorozat+kezeletlen szifilisz miatt előállott gerincsorvadás következtében! És akkor még csak az elején tartok a kívánásoknak...Te nyilván nem vagy panelproli (mert eltartott kisujjal túrod az orrodat, meg a valagadat és baromságokat delirálsz!)leginkább egy szerencsétlen emberszabású véglény vagy, aki(ami?) itt éli ki leelemült kis léte összes heti keservét...

Michel Djerzinski 2019.01.06. 21:57:49

@Leooo: szemlátomást habzik a szád és hiperventillálsz.
Nos, nyugodj meg, és kapj be egy Seduxent.
Nem vágyom rá, hogy felfordulj, de annak örülök, nagyon is, hogy minden jel szerint hónapokat vettem le nyomorult kis életedből.

Kapd be a szifiliszes farkam!

ikke i drift 2019.01.06. 22:57:19

A vegán kolbász műmájerség, a növényi "tej" viszont állampolgári alapjog, értem én.

Attilajukkaja 2019.01.06. 23:40:42

@Leooo:
"aki(ami?) itt éli ki leelemült kis léte összes heti keservét..."
Azért nem kellene ennyire szigorúnak lenned magaddal! Picit több önbecsüléssel többre mennél.

kalandfereg 2019.01.07. 10:43:21

A só-cukor témához:
A sóval valóban úgy van, ha nem zabálsz két pofára és amúgy is tartod a mértéket, akkor valószínűleg képtelenség túl sok sót enned.
De a cukor sajnos más. Evolúciósan nem az emberi szervezet sajátja, hogy a nagy mennyiségben, olcsón rendelkezésre álló finomított kristálycukrot tartalmazó étrendet kezelni tudja.
Amikor az emberi szervezet kifejlődött, a cukor igen kis mennyiségben állt rendelkezésre, a hasnyálmirigy kapacitása ennek megfelelő.
Ezért is van olyan félelmetesen sok cukorbeteg.
Szerintem ha egy betegség a lakosság 5-10%-át érinti, ott át kell értelmezni a dolgokat, mert valami nagyon nem stimmel.

Attilajukkaja 2019.01.07. 11:53:06

@ikke i drift:
Szerintem egyik sem műmájerség, mert nem tudni, ki miért mond le a valódi húsról vagy tejről. Van, aki szereti az ízét, az állagát, de egészségügyi vagy hitbéli okokból mond le ezen állati termékek fogyasztásáról. Nem tudom mit értesz "állampolgári alapjog" alatt ebben az esetben, hacsak nem a blogger felfogására utalsz vele. Én csak üdvözölni tudom az élelmiszer paletta szélesedését és sokszínűségét. :o)

Attilajukkaja 2019.01.07. 11:55:42

@savrola:
@kalandfereg:
Teljesen egyetértek veletek só-cukor témában!

BOAR 2019.01.07. 13:07:40

@Attilajukkaja: De műmájerség...
Itt ugyanis nem a vegetáriánusokról van szó hanem a vegánokról...nagyon nem ugyanaz.

BOAR 2019.01.07. 13:15:20

@scaffolder: "Naponta nem ajánlott 5 grammnál több sót elfogyasztani "
Én meg úgy gondolom, hogy aki ilyet leír, azt nagyon nem ajánlott komolyan venni.
Kinek nem ajánlott 5 grammnál több só? A negyvenöt kilós, napi fél liter vizet fogyasztó titkárnőnek vagy a százhúsz kilós favágónak aki nyolc liter vizet átmozgat a szervezetén?
Ez sokkal több tényezős dolog annál, hogy ilyen egyszerűen el lehessen intézni.

Attilajukkaja 2019.01.07. 14:33:37

@BOAR:
"De műmájerség...
Itt ugyanis nem a vegetáriánusokról van szó hanem a vegánokról...nagyon nem ugyanaz."
Ez annyira meggyőző volt, hogy köpni-nyelni nem tudok! :o)))))
A laktóz- és/vagy kazeinérzékenyek pedig dögöljenek meg!

BOAR 2019.01.08. 08:10:04

@Attilajukkaja: Akkor mégegyszer. A vegánokról szólt a dolog. Nem azokról, akik nem ehetnek húst vagy egyszerűen csak nem szeretik, hanem azokról, akik egy erőszakos vallást kreáltak belőle...oszt közben mégis a húsételeket keresik mindenben...

Attilajukkaja 2019.01.08. 11:23:35

@BOAR:
Nem, nem a vegánokról volt szó, hanem a vegán ételekről, amit vegetáriánusok és más ételallergiával küszködő emberek is fogyasztanak. Többek között én is, pedig egyik csoportba sem tartozom.
Ezt műmájerségnek nevezni éppen olyan sznobság, mint divatból vegánnak lenni.

FelixRaven 2019.01.11. 08:55:24

Nekem speciel tetszik az, amikor egy vegán étel húsízű. Én szeretem a húst. Amikor nem eszem húst, azt nem a szomorú bociszemek miatt teszem, vagy valami ökoharc nevében, hanem a saját egészségem érdekében. De az ízt akkor is szeretem. Ez nem azt jelenti, hogy csak húsízű vegán ételeket szeretek, hanem azt, hogy azt is. Szóval ezen a téren szerintem túlságosan egyoldalú a cikk megközelítése.

Attilajukkaja 2019.01.12. 14:52:15

@foxi etetést vállalok:
"akkor melyik kávé az igazi? "
Amelyik a legjobban ízlik. :o)

süti beállítások módosítása