Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

Ne járjatok ide

2012.12.09. 09:35 stillman

frogatrestaurant1.jpg

Az újlipótvárosi Pozsonyi út ígéretes környékén egyre másra nyitnak az új helyek. Nem is olyan régen: 3-4 éve indult el a magasabb színvonalú gasztronómiai élet errefelé, sokáig csak egy "lámpás" világított a láthatáron.

Mostánaban felpezsdült minden. Úgy tűnik azonban, a sikert lemásolni nem lehet.

Körülbelül egy hónapja, a néhány utcával odébb található borkereskedésben hívták fel a figyelmemet arra, hogy nyílt egy majdnem ugyanolyan bolt, mint a Sarki Fűszeres - ugye ez olyan, mint egy falu "hát, elég merészség szerintem, hogy ugyanolyan sonkákat meg sajtokat tart néhány száz méterrel odébb" újságolta izgatottan megbotránkozva a kereskedő. Mivel pont arra vezetett az utam be is ugrottam, megnéztem az új helyet. Furcsa, enyhén giccses, az utánzatok kissé gnóm csorbaságával, de jól láthatóan sok pénz belefektetésével próbált új gyöngyszemként virítani a Pozsonyi és a Katona József utca sarkán a Fromage fantázianevű gourmet bolt és kávézó. A pultban antipasti, alatta sajtok, mellette sonkák, szalámik, oldalt kenyerek és croissant, dobozos tészták, lekvárok, a burkolat fautánzat és műanyag keveréke, a falon a "provence-i" stílus giccsbe hajló kissé kínos dekoráció fogadott, de igyekeztem nagyon pozitívan viszonyulni hozzájuk.

A konkurenciát alapvetően egészséges dolognak tartom. Jó lesz ez - gondoltam. Remélem jó kávét főznek, mert vasárnap majd eljövök ide, hiszen a vasárnapi kávézás mindig nehéz ügy. Meg is fenyegettem őket, hogy majd jövök. Ők pedig kedvesen reagáltak, persze, várunk.

Ígéretemet betartva kipróbáltam a kávéjukat. Ittam már jobbat is, rosszabbat is, nem volt borzasztó, de nehéz az én kedvemre tenni kávé műfajban, hiszen a Sarki Fűszeres kávéján élek több, mint 3 éve, és hát ők finoman szólva is nagyon jó kávét főznek.

A tejhabbal nem voltam elégedett, továbbá elkövették azt a (számomra) fatális hibát, hogy a társaságomban lévő férfi elé tették le először az egész reggelit. A gyomrom összeugrott, természetesen megjegyeztem, hogy először a nőnek szokás letenni, erre monták, hogy: oh, elnézést. Semmi baj, végülis rajtunk kívül nincs senki a boltban, érthető, hogy meg vannak zavarodva. Kértem egy szendvicset is, nagyon messze volt az ideális állagtól. Pedig nem olyan nehéz az ilyesmit kikísérletezni, ha már jó alapanyagokat használ az ember. Jó alapanyagot rosszul összerakni, hát az nem szép...

Ezután voltam még egyszer, a croissant belül sületlen volt, ami egyébként előfordul jobb helyeken is, de mindezt olyan sznob, bár kissé cérnahangú magabiztossággal rakták elém, ami már kicsit irritáló volt. Ott el is mondtam nekik helyben, hogy sajnos nincs jól megsülve, de nem baj, tényleg.

A készlet közben gyarapodott, egyre erősödött a kísérteties hasonlóság a Sarki Fűszereshez. Én nem mertem rákérdezni, de egy szép napon egy másik ismerősömmel is betértem egy délutáni kávéra - mondom, terveztem ide járni rendszeresen - aki aztán kertelés nélkül megkérdezte: "és egyébként mi a különbség a koncepciót tekintve a Sarki Fűszeres és köztetek?" A tulajdonos elfehéredett és kissé remegő szájjal közölte, hogy ő nem is ismeri a Sarki Fűszerest, talán egyszer volt ott, ezek itt az ő termékei, az általa kedvelt dolgok, az ő koncepciója stb. Jól van, nyugi. Én csak néztem, nem is értettem mire ez a nagy fennakadás. Persze elindult bennem egy negatív érzés, hát ennél az embernél valami nagyon nincs rendben, távol áll attól a kedves boltos karaktertől, akit próbál mutatni, ha ilyen hangon nyafog a néhány sarokra lévő 3 éve sikerrel üzemelő boltról, miközben ott áll a lemásolt változat közepén.

A botrányt megint a magánblogom okozta. Leírtam ugyanis a véleményemet. Otthonosan, szabadon, ahogy a blogokban szokás. Magamnak, és csekély számú lelkes, de hűséges olvasóimnak. Ez - álszerénység nélkül - körülbelül 10 ember. Na jó, néha 40.

Egy szép szombati napon narancslére vágyva betértünk, megfagyott a levegő. Hm, már megint milyen hülyén veszem a dolgokat, miért érzem azt, hogy itt nem szeretnek, velem van a baj - gondoltam.
Kérem a narancslevet, majd a tulajdonos azt mondta: - "Megkérhetlek, hogy ne járjatok ide?" Először azt hittem rosszul hallok, aztán mikor visszakérdeztem megismételte. Csak annyit tudtam válaszolni, hogy "miért?". Mire ő síri hangon közölte, hogy "olvastam a blogbejegyzésedet". Nem nagyon értettem mire gondol, mármint, hogy szerintem nem írtam semmi rosszat róluk.

Elgondolkodtató, hogy a szabad véleménynyilvánításnak ekkora súlya lehet, hogy bizonyos üzletek nem kívánatos elemként definiálják azokat, akik - hangsúlyozom nem negatív - véleményt alkotnak. A blogbejegyzésem arról szólt, hogy jé nyílt egy új bolt még nem tudom jó-e, a kávéjuknál jobb a Sarki Fűszeresé, de meglátjuk, a koncepció is eléggé hasonló.

Az öntelt, magabiztos kivagyiság, a betorzult, önjelölt gasztro kiskirályok úgy gondolják, hogy egy bizonyos vendégtípus kizárásával védve vannak a támadásoktól, amit érzékeny lelkük nem visel el. A rendkívüli gonddal "összeállított" koncepciót védik az összehasonlítástól, a vádtól is, hogy ők nem teljesen eredetiek és merészeli valaki megkérdőjelezni a mindenek felett álló nagyságukat.

Legyen így. Csak aztán nehogy elfogyjanak a vendégek.

Hála istennek van még néhány bolt ezen kívül és ha valaki az első hónapban már ennyire pökhendi módon viszonyul a vendégekhez, annak tulajdonképpen nincs is értelme se jót, se rosszat kívánni.

482 komment

Címkék: vélemény kritika

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr884947927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maeldron 2012.12.10. 12:47:55

Radikálisan őszinte leszek: aki étteremben ülve felszolgálás közben, és nem a végén kritizálja a helyet, full idióta, és fogalma sincs a vendéglátásról. Fontosabb neki az önkifejezés, mint az, hogy ne köpjön bele a pincér a második fogásba. Jó étvágyat.

Az is szánalmas, hogy úgy ül be valaki mindenhová, hogy a Sarki Fűszereshez hasonlít, és úgy ír blogot minden étteremről, hogy ötször leírja a kedvenc helyének a nevét. És ezek után azt képzeli magáról, hogy ő gasztro szakértő. Még értő vendégnek sem nevezem.

Lehet közölni a kritikát építő stílusban, ha nem az a cél, hogy hülye picsát, az ismerősöd meg kötözködő vendéget játsszon. Én is szólni szoktam az egyik kedvenc helyemen, ha valami nem tökéletes. Ha kis baj van vele, a végén szólok, ha komoly, akkor kicserélik. Érdekes módon mindenki azonnal köszön, és figyelmes velem.

Ha máshová megyek, akkor nem ahhoz hasonlítom.

(Nincs éttermem.)

lkjpoi 2012.12.10. 12:48:07

Kedves Regina!
Szerintem most az ország 90%-a irigyel téged, hogy milyen hatalmas problémáid vannak.

mortullus 2012.12.10. 12:50:11

nem jól sütött croissant --------> költözzön mindenki Nyugatra

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.12.10. 12:50:13

@Anti Anyag: nincs igaza a vendégnek (vagy bárkinek) azért, mert ő fizet. Ez egy szolgáltatás, és egyben kapcsolat két ember között, nem teljes alávetettség.
Meg kell adni a tiszteletet kölcsönösen, a boltosnak nem kötelessége kinyalni minden idióta seggét.

Pussy Riot (törölt) 2012.12.10. 12:52:03

Cica!
Olyan kocsmába nem megyek ahol beszóltam a tulajnak.

Maeldron 2012.12.10. 12:54:42

Hepci: így van. Én is utálom, ha rossz ételt raknak elém az étteremben, de induláskor, ha már bementem, bizalmat szavazok. Ami itt ordítóan hiányzott.

alfax 2012.12.10. 13:06:45

A sarki fűszeres szép hely, ahol a beszáradt sznobok a macbookjuk fölött száraz macaronjuukat majszolgatják (ételfesték nyamm).

Ilyen helyek pl párizsban minden sarkon vannak, csak nem ennyire sznob a fíling.

Most nyílt egy "másolat", és van min pörögni lipóciában...

firstwirldproblems.

2012.12.10. 13:10:48

@Tomi from Space: "baszta pasztából kimaradt egy csepp juhardzsuva"

Ezen vinnyogva röhögök... :-)))

kverti 2012.12.10. 13:11:08

De kiküldenélek a kedvenc sarki fűszeres kávézódban elköltött reggelicskéd után kukoricát tetejelni a 40 fokba.

2012.12.10. 13:12:38

@Őrjöngő Sandy: Ja, egyébként tényleg beteges, hogy akármi a téma az emberek ezerrel marcangolni fogják egymást.

medvécske 2012.12.10. 13:18:22

@joskafiser:
elolvastam, a blogon lévő alap posztot is, szerintem Te is olvasd el, mert lehet, hogy nem érted mi volt a gond a vendéglőssel. Egy méregdrága helytől elvárható a tökéletességre való törekvés és ahhoz ez a poszt is hozzájárul, már csak azért is, mert nincs benne extrémül negatív rész. egyébként a bolt és annak tulajdonosa ebből akár profitálhat is, ha mást nem marad a tanulság. velem is történt hasonló, csak cipőboltban, nem sokkal később bezárt a bolt. nem gondolod, hogy egy egy rossz üzletmenet?

Csak Norris 2012.12.10. 13:20:41

@kverti: gondolom ezzel a névvel te is pont 40 fokban dolgozó mezőgazdasági ember vagy.

mortullus 2012.12.10. 13:22:23

@kverti: azzal, lehet jobban növelné a dzsídípít, mint egy vasárnap reggeli kávéval az SF-ben :)

Csak Norris 2012.12.10. 13:23:21

" nem jól sütött croissant --------> költözzön mindenki Nyugatra"

A közte levő meg csak blabla. :D

medvécske 2012.12.10. 13:24:28

@Identitásfosztott lelki jobbágy:
azt valóban nem tudjuk, nem mintha nem lenne fontos, viszont azóta a "vendéglátós" megkérte a posztolót, hogy ne látogassa az üzletét, mert olvasta a bejegyzést, szerintem ez a lényeg. ilyen hozzáállással nem kell a szolgáltatóiparban tevékenykedni, pláne boltot nyitni. ha alapból tapló, menjen ellenőrnek vagy politikusnak. látod, ez a baj, hogy tőlük is sem várunk mást. ezt érdemeljük?

stillman 2012.12.10. 13:30:34

@Maeldron: nem én hasonlítottam máshoz a helyet, a posztban sem ezt írtam.

Velem is figyelmesek a legtöbb helyen, nem szólok be sehol öncélúan, ha valami nem tetszett általában a végén közvetlenül a helyszínen jelzem.

Itt sem ezzel volt a probléma, a tulaj akadt ki egy átlagos vevő (aki nem én voltam) kérdésén, hogy mi a különbség a koncepció között, ez indította el ezt az egészet.

stillman 2012.12.10. 13:32:01

@Hepci: "minden idióta seggét"? ezt rám érted?

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.12.10. 13:32:20

@Boros Regina: Nekem is válaszol Regina, így csak egy senkinek érzem magam.

mortullus 2012.12.10. 13:32:28

@Desmond77: én azért megvárom azt a jól átsült croissant, hátha egyszer sikerül :)

Melee 2012.12.10. 13:33:34

A mindenkori kormányhoz igazodva, nagyon sokan elszoktak attól, hogy kimondják/leírják az igazat. Ez köszön vissza a cikkből és a véleményekből. Szerintem ha egy hely egy másikat másol, és hiányosságai vannak, azt le lehet írni. Mindkettőt. Miként a szar tokajiról is ki lehet mondani, hogy szar. Aki inkább nem mondja ki/írja le az igazat, az kicsit nézzen magába. Ha egy állásinterjún azt mondják, hogy majd értesítenek az eredményről, és nem szólnak vissza annyit, hogy nem, az mindenkinek rosszul esik, pedig csak az is az igazság elhallgatása.

stillman 2012.12.10. 13:36:34

@lkjpoi: miért, egysejtűként kéne élnem az életem és csak a napi problémákról írni? nyilván nem ez a legfőbb problémám, csak leírtam pont olyan jellegű kikapcsolódásként, ahogyan más meg moziba megy, illetve egy blogban kommentelget.

Az, hogy ha zavaró valakinek a szabad véleménynyilvánítás, és ezért ezt rosszul is kezeli, ami viszont még nagyobb nyilvánosságot kap, szerintem egészséges folyamat.

Cervisia 2012.12.10. 13:37:49

@Dr.Betépett felhasználó: Micsoda visszavágás! Remekül demonstrálod vele, hogy szellemi színvonalad már-már egy tapíréval vetekszik.

Cpt. Flint 2012.12.10. 13:39:20

Aki szerint meg a vendéglősnek mindenféle "joga" van a vendégekkel szemben, meg hülye a posztoló, az legalább ezt olvassa már el:
www.mkik.hu/index.php?id=126
Amúgy én is úgy jártam, mint @csepke: , eleinte nagyon nem tetszett a poszt stílusa és kissé hibásnak tűnt az alapállása is, de mióta végigolvastam a kommenteket... hát akkor már százszor inkább a posztoló, mint a minden sz@rt elfogadó, "csak az otthonikávé-körömpörkölt az élet" (az anyázós-zsidózós stb.-ről nem is szólva) szinten megragadt kommentelők.

stillman 2012.12.10. 13:39:36

@Tomi from Space: nem vagyok "gasztro újságíró", amúgy pedig ha valakinek az a hobbija, hogy nem szeret moslékot enni, akkor azon nyugodtan röhögj, nyilván másnak meg más hobbija van, amin akár én is tudnék röhögni, de nem teszem, mert el tudom képzelni, hogy milyen lehet.

váj mí 2012.12.10. 13:39:46

@Cervisia: Persze, ez hülyeség, és éttermekben erre figyelnek is. Kb. mint Ramsaynél, az asztal egyszerre kapja meg a kaját.
Jobb vendéglőkben elnézést kérnek a hölgyvendégtől, hogy a kajája lassabban készül, ezért az urat szolgálják ki előbb. Megtörtént már nem egyszer, legutóbb egy olasz jellegű vendéglőben, ahol az én helyben készített raviolim lassabban készült, mint a barátom pizzája, így elnézés-kérés mellett, 5 perccel hamarabb szolgálták ki. Ezzel nem is volt semmi baj számomra. Nem étterem volt.
Átlagos vendéglőkben, ahogy esik, úgy puffan a kiszolgálás.
Menza stílben meg, aki-kapja-marja ;).

Cpt. Flint 2012.12.10. 13:43:21

@Tocvarek: A téliszalámi nem átlagtermék, legalábbis az árából úgy gondolnám. Ha meg átlag, akkor minden más átlag alatti. Az sem mellékes, hogy a minőségi olasz és spanyol szalámik húsból (méghozzá minőségi húsból) és szalonnából készülnek, ami azért a magyar "átlagszalámik" (mármint a húsipari, mert ugye nem a háziról beszélünk) zöméről nem teljesen állítható.

Csak Norris 2012.12.10. 13:45:18

A szabad véleménnyilvánítás halott. Itt látszik a legjobban.
Mindenki úgy goondolja:
1. "ha én dumálok akkor demokrácia van"

2. "ha nekem akarnak dumálni akkor kuss"

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.12.10. 13:46:34

@Boros Regina: Akkor miért próbálsz úgy tenni, mintha értenél hozzá?

Én nem az önmagukra igényes (és kiemelném, hogy nem pökhendi) embereken röhögök, hanem a hülyéken és azokon, akik elvannak tévedve az Első Világban és az a First World problem-jük, hogy szottyos a croissant közepe. Ha a Fornettibe ennél, mint a sok proli, ott csak átsült croissant kapnál, negyed áron. Látod, a gasztronómiai mitholban a munkásosztály már meg is előzött.

Én itt nem nevettem, nem is sírtam, csak konstatáltam, hogy sajnos a környezetemben is számottevő magadfajta emberek mennyire rühellik magát az életet és mennyire nincs semmijük a megjelenési kényszerükön és az attention whore-kodásukon kívül. Remélem azért a világ meghatározó részének többségét nem gyűlölöd, nem vagy NANE-s meg bármilyen olyan szervezet tagja, ami gyűlöl mindenkit és a macskádon kívül van még olyan létforma a Földön, aminek tiszta szívből hiányzol egy hét után.

Őrjöngő Sandy (törölt) 2012.12.10. 13:46:44

@Boros Regina: Nem kell állandóan védekezned, olyat úgysem írhatsz, ami mindenkinek tetszik. A hülyepicsázós kommenteket pedig annyira ne vedd figyelembe, mint ahogy nem kannásboros kocsmába jársz vacsorázni.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.12.10. 13:51:19

@Boros Regina: nem, ezt nem rád értettem, hanem általában. Pl. bemegy valaki egy étterembe és elkezd ordítozni, hogy vezessék ki az eszkimókat, lepisili az orchideát az asztalon vagy éppen rapid módon megszoptatja a vuittontáskás nőjét. Az ilyet joggal zavarja el a tulaj a pébe, a szent szabadságnak vannak határai, és nem a szolgáink a vendéglátósok.

De egyébként sok bajom van ezzel az írásoddal, amit itt nem szeretnék az első két hozzászólásomnál jobban kifejteni, hanem majd egyszer elmondom személyesen.

Cpt. Flint 2012.12.10. 13:52:18

@Tomi from Space: a hozzászólásaidból csak úgy árad az az életigenlés és építő kritika, amit elvársz a bloggertől (és a többiektől).

Cpt. Flint 2012.12.10. 13:53:24

@Hepci: pellanat, a közbotrányokozásra stb. van ám jogszabály...

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.12.10. 13:54:15

@Cpt. Flint: Én csak simán troll vagyok, az életem oké :)

stillman 2012.12.10. 13:56:27

@Tomi from Space: Fornettit nem eszem, próbáltam, de kiderült, hogy az sokkal drágább (ár-érték arány).

Szerintem hagyjuk ezt a proli-munkásosztály vonalat, nagyon jól hangzik persze, de hülyeség, megint üres, tartalmatlan pocskondiázás.

Egy kis gondolkodással könnyű kitalálni, hogy normális, jó minőségű ételt venni drágábban végső soron olcsóbb megoldás, mint megvenni 2 kiló szemetet relatíve kevés pénzért.

Már, ha van arra igény, hogy ne szemetet egyél.

stillman 2012.12.10. 13:59:56

@Hepci: nekem meg a fura, ide nem tartozó hasonlataiddal van bajom. Senki nem állította, hogy a vendéglátós a szolgám, sőt.

Egy jó helyen tudom a helyem, alázatos vagyok, ha tudom, hogy jót kapok cserébe.

Nem értem mire jó ez az állandó, direkt félremagyarázás. Akarj már kitűnni a többi kommentelő közül, ahogyan ezt máskor is meg szoktad tenni :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.12.10. 14:08:14

@Boros Regina: nézd, Regina, minek strapáljam magam... nem zsidózom stb., ennyi nekem bőven elég. Nyilván hozhatnék kulturáltabb/véleményesebb példát is, pl. a nagybömbis vagy csak simán kanos, pénzes vendég minden egyes tétel kihozásakor ajánlatot tesz a modell küllemű pincérlánynak, aki egyébként szende lélek. No, ha én vagyok a vendéglős, az ilyen sem eszi végig az ebédjét, amennyiben a pincérlány panaszkodik.
Egyébként tényleg régóta olvasgatlak, ez itt fent nagyon nem tetszik. Nem hiszem, hogy a részleteket itt kellene kifejtenem, mindkettőnknek kellemetlen lenne, a relatíve jó viszonyt köztünk (félig ismeretlenül) óhatatlanul megpimpósítaná.
Majd írok mailt, ha érdekel.

váj mí 2012.12.10. 14:11:03

@Boros Regina: Szóval, a fornetti és egyéb metró-péksütik drágák... ok, ha kilóra levetíted... Na de ízlett? Megint csak a pénzről beszélsz. Visszatetsző. Ugyanis azokban a körökben, ahova te tartozónak érzed magad nem szokták kilóra kiszámítani annak az árát, ami megfelelő. Nem illik. Ez sem.

Cpt. Flint 2012.12.10. 14:13:48

@Hepci: "minden egyes tétel kihozásakor ajánlatot tesz a modell küllemű pincérlánynak" ez megint csak btk-s, zaklatásnak híják szerintem. szóval ne keverjük már ide azt, hogy valaki nem bírja a kritikát. a kritika stílusa persze más kéréds, de az meg elsősorban a kritikust minősíti, úgyhogy megint csak felesleges rajta rugózni.

Cpt. Flint 2012.12.10. 14:19:22

@váj mí: de egy gasztrokritikánál már azért ki lehet számítani, nem? ha már hasonlítgatunk valamit... amúgy a fornetti (szerintem) ízre is undorító, közel az ehetetlen kategóriához, és inkább nem is szeretném megtudni, hogy miből készül. a nagy % hidrogénezett növényi zsír mondjuk tuti.
ja, és megint ez az álszemérem... ne beszéljünk ugye a pénzről, mert az undorító. "ilyen körökben". szerintem meg pont a nagypolgár az, aki baromira odafigyel arra, hogy mit kap a pénzéért. többek között ezért is nem híd alatt alvó becsődölt devizahiteles.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.12.10. 14:41:44

@Cpt. Flint: a téma onnan kezdődött, hogy valaki beírta, a vendégnek mindig igaza van, mert ő fizet (kb.).
Azt gondolom, ez nincs így, aki így gondolkodik, nem veszi emberszámba a vendéglátósokat/szolgáltatókat.
Egyébként felesleges ezen huzakodnod, nyilván az se lesz jó példa, ha azt mondom, a kedves vendég bablevest kap, de közli, hogy az ott benne lencse, aztán szűzérmét hoznak neki, de kijelenti, az karaj, aztán eszik somlóit, amiről állítja, hogy a dió avas, miközben nem az, és még kb. 6-8 ilyen megmozdulása van... szerintem ezt nem feltétlenül kell elviselni, de mindenkinek máshol van az ingerküszöbe. Az emberek többsége simán elénekli a vállalati himnuszt, kinyalja a főnöke seggét, halálig imádja Orbán Viktort vagy Gyurcsány Ferencet - és az ezek során keletkező feszültségeket valahol szeretné kiengedni, de az asszonyt mégse verheti meg naponta...

váj mí 2012.12.10. 14:42:58

@Cpt. Flint: Ahham, egy gasztrokritikába akár ez is belefér, de ennek a posztnak mi köze a gasztrokritikához?
Ja, megnézi, csak nem dumál róla, mert nem illik. Vagy minden esetben alkalmazzuk az illemtankönyvet, vagy kussolunk róla. Nem lehet kicsit teherbe esni, tudod, nem? ;)
A fornetti vagy princess vagy hasonlók szerintem sem a gasztronómia csúcsait jelentik, néha elmegy éhenhalás ellen.

joskafiser 2012.12.10. 14:50:21

@Boros Regina: latod pont ez a baj veled :"nem szeret moslékot enni" a szelsosegek.

mint nagyon sokan az elejen leirtak (koztuk en is) h az h kritizalj vmit a szived joga. de ugy ahogy te csinalod, azokkal a szavakkal, az szelsoseg. bar egyaltalan nem voltam sem az egyik helyen sem a masikban, azert azt mondani h "moslekot" eszel az F ben, es isteni mannat a SFban , nagyon finoman fogalmazva es teged + a szemellenzos kovetoket nem megbantva: minimum nagggggyon eros csusztatas kategoria.
na ezek miatt a szelsoseges megfogalmazasok miatt lettel bepakolva az ugynevezett "hujjjesznobp*csa" kategoriaba (amit valranditassal elintezel ill. fbn meg adsz is ala ezaltal egyesekben talan meginkabb erositve h "ooo, valoban az a kategoria") ill emiatt kerdeztek meg tobben is -ki igy ki ugy- h amugy otthon ill. lelkivilagodban minden rendben van-e.
mert ezzel a stilussal leirt esemenysor azt mutatja h nem.

Cpt. Flint 2012.12.10. 15:00:07

@váj mí: ha nem is kimondottan gasztrokritika, de étteremkritika. megnézi, és ha kérdezik, meg is mondja. az információcsere azért már nem illemtankérdés. ugye a fornetti témát nem a blogger hozta fel, hanem rákérdeztek. és ez a "mi mennyibe kerül", főleg ebben a formában, amúgy hol illemszabály? mert én már olvastam illemtankönyvet, többet is, de olyat, hogy nem beszélgethetünk pénzügyekről, még egyikben sem láttam. olyat igen, hogy nem illik RÁKÉRDEZNI más fizetésére, meg mondjuk hogy mennyibe került a cipője. de ez ugye nem az az eset, mikor megkérdezik, hogy "miért nem jársz xy helyre", vagy "miért nem veszel nn terméket", és az a válaszu, hogy azért, mert nem éri meg. az árához képest (is) sz@r.
amúgy is, félreértés van ezzel az illemmel, blogger egy szakmai szabályt (ami nyilván eredetileg az ősidőkben az illemkódexből származtatott) kért számon.
és gondolom máshol is van ilyen, mondjuk a tűzoltóknál esetleg? mentésnél először gyerek, aztán nő, aztán embör, aztán kiskutya? van ilyen? ha van, ez is csak illem volt valamikor, most meg szabály. ja, és az illemszabályok egy jó része meg egészen gyakorlatias megfontolásokból alakult ki - még régebben.

konyhakész pumi 2012.12.10. 15:04:22

A történet ott kezdődött, hogy regina Ramsay addig csesztette a tulajt,hogy az kirúgta.Ez mekkora lyukat ütött a Reginácska egóján az a fentiekből kitűnik.Én azért kíváncsi lennék a tulaj verziójára is, mert így
Regina hatalmas helyzeti előnybe van, és ki is használja.
Mondjuk ez is Őt minősíti.

stillman 2012.12.10. 15:08:01

@Cpt. Flint: egyetértek, köszönöm.

stillman 2012.12.10. 15:10:30

@joskafiser: az az igazság, hogy lehet, hogy tényleg sznob vagyok, meg hát "pi*csa" is, amennyiben ez a "nő" szinonimája nálatok.

stillman 2012.12.10. 15:12:11

@konyhakész pumi: hát ez nem egészen így van, ahogy leírod :) Nem csesztettem, 2x normálisan jeleztem, amivel nem értettem egyet, ebből nem is lett konfliktus.

Kérem Mr. Fromage nyilatkozzon, hogy kiegyensúlyozódjunk!
Tudjátok ő nem is facebookol, mert "szerencsére nincs rá szükséges", úgyhogy nem tudom online egyáltalán elcsíphető-e, szerintem inkább a Sarki Fűszeres ablakán leselkedik szabadidejében (VICC!).

váj mí 2012.12.10. 15:12:24

@Cpt. Flint: Egy nyomorult francia-beütésű vegyesboltról van szó, ember. Igen, bekaphatsz egy kiflit kávéval vagy egy szendvicset, kb, mint a Jégbüfében. Hol van itt az étterem? Ez neked az étterem? Ha igen, nincs több kérdésem. Te is értesz hozzá, mint a posztoló, aki a neve áldozata.
Tévedsz, emlegetni sem illik azokban a körökben, ahova a posztoló úgy véli, tartozik. Vannak körök, ahol a mi-mennyibe-került témája jelentőséggel bír. Nagyjából azok, amelyek bömössel hosszabbítják meg. Igen, azt.
A szakmai szabály alól is vannak kivételek, de ez nem ide tartozik, mivel ismétlem, egy kávé-narancslé-péksüti-szendvics elfogyasztására is (!) alkalmas vegyesboltról van szó, nem étteremről.

Cpt. Flint 2012.12.10. 15:12:45

@Hepci: a téma onnan kezdődött, és arra én nem is írtam semmit, mert nyilván van az a viselkedés, amit nagyon nehéz tolerálni és lehet, hogy én sem tudnám; de aztán a köztörvényes példáidat ehhez képest nagyon ide nem illőnek éreztem. szerintem a vendéglátósnak a(z általad is leírt) nyilvánvalóan jogellenes magatartásokon kívül nagyon-nagyon nehéz (jogilag) támadhatatlan indokot találni arra, hogy valakit ne szolgáljon ki/kiutasítson az üzletéből. nyilván az ilyen vitás esetekben többnyire mindkét fél hibás és ezt érzi is, meg amúgy sem akkora az anyagi kár, ezért nem is szokott ebből jogvita lenni... de azért ha a bloggeréhez hasonló esetet fogyasztóvédelem, neadjisten bíróság elé vinnék, én kétlem, hogy a vendéglősnek igazat adnának; a szakmai kamarája pedig egész biztosan nem. még a bablencsés esetben sem, bár ott már felmerülhetne a panaszos elmeorvosi megszakértése is. ;o)

konyhakész pumi 2012.12.10. 15:17:22

@Boros Regina: Gondolom ezért az írásodért évekig ihatod a sarokban a megszokott minőségű és extra mennyiségű potya kv-t.
(SZINTÉN VICC)

stillman 2012.12.10. 15:21:53

@váj mí: nem pénzről beszéltem, illetve nem én beszéltem pénzről, hogy mennyi pénzt képesek a magamfajták otthagyni egy-egy jónak mondott kávéért, ami csak a mi elrugaszkodott igényünk.
Amúgy pedig mi azzal a baj, hogy két szolgáltatást ár-érték alapján összehasonlítsunk?

stillman 2012.12.10. 15:23:21

@konyhakész pumi: erről az egészről szegény Sarki Fűszeres mit sem sejt, egyébéként pedig nem hiszem, hogy örülne ennek az egésznek, úgyhogy inkább én örülhetek, ha nem tilt ki ő is! :)

konyhakész pumi 2012.12.10. 15:27:15

@Boros Regina: Egye fene kezdelek megkedvelni,annak ellenére, hogy mindent megteszel az ellenkezőért.

Cpt. Flint 2012.12.10. 15:29:31

@váj mí: Te voltál már ott? Én nem, de nekem a posztból nem egészen ez jött le. 10-es csomag gyufát, zseblámpaelemet lehet kapni? Szerintem ez inkább egy "delikátesz", ha már be akarjuk sorolni (és ha emlékszik rá valaki, hogy ez mit jelentett).
Azt gondolom, hogy te nemigen tudod, hogy mi dívik, meg mi nem azokban a bizonyos körökben, ha itt - és így - osztod az észt. Persze igazából én sem, bár én sokat olvastam már róla. LEhet, hogy te is. Szóval, aki nem törődik vele, hogy mi mennyibe kerül, csak legyen minél felkapottabb, az nem az a kör, amire te gondolsz (vagy amire én, lehet, hogy nem is ugyanarról beszélünk, bár én leírtam, hogy a megállapodott, esetleg többedik generációs nagypolgárra, globetrotterre célzok). Amiről te beszélsz, az a celebek és übersznobok világa, ahol nem is ismerik azt, hogy "nem illik" valami, legfeljebb csak simán "ciki". És ez nagyon nem ugyanaz.

stillman 2012.12.10. 15:29:32

@Hepci: nem tudom mi van veled , de tényleg össze-vissza hasonlítgatsz és célozgatsz, utalgatsz "majd elmondod" stb., oké mondd el, írd meg, viszont nem jók a hasonlataid, tényleg. Összekevered azt, hogy valaki leírja a véleményét és emiatt kitiltják.
Csak, hogy értsd ez olyan, mintha (kis túlzással) Molnár B.-t nem engednék be többé Mátyás Pincébe, mert azt mondta, hogy a piros arany szar.

Cpt. Flint 2012.12.10. 15:40:18

@váj mí: "Igen, bekaphatsz egy kiflit kávéval vagy egy szendvicset, kb, mint a Jégbüfében. Hol van itt az étterem?"
Szerintem ahol le lehet ülni, kapsz kaját és nem önkiszolgáló, onnantól ugyanazok a szakmai - mondjuk a felszolgálási - szabályok mindegyikben. Ilyen szempontból nem lehet "kicsit étterem", hogy a te hasonlatoddal éljek. Vagy akkor mondjuk az alap higiéniás szabályok sem ugyanazok? Lehet csak simán langyos vízben ellögybölni a csészét, mert úgyis "csak egy kávét iszik ez a nyamvadt"? Oda lehet lökni elé parasztosan, hogy "nebammeg"? Ha nem követeled meg a színvonalat mindenhol, akkor hogy követeled meg bárhol? Mindig találhatunk kifogást, hogy itt most éppen miért nem kell udvariasnak, kedvesnek, szabályosnak, melegnek, ízletesnek stb. lenni.

váj mí 2012.12.10. 15:42:33

@Boros Regina: Bocs, de te beszéltél a kommentek között először pénzről, amikor még tegnap felemlegetted a 3 eurós kávédat, mint valami világszámot, hogy hű-de-drága, és ezért a pénzért a tejhab pontosan 32 fokos szögben essen a kávéra.
Szóval, 3 eurós kávé nagyon nem drága vagy különleges, egy egyszerű latte, oké közepes méretű, amit lefedhető papírpohárban vihetsz magaddal. Az a kávéházi élmény, amit te itt 3 eurós kávékkal akarsz megváltani, az kábé a háromszorosába kerül, borravaló nélkül.
Forró nyári napokon többet fizetek egy közepes frapuccinóért, zu mitnehmen.
A kávéházi kultúra rég kiveszett Budapestről sajnos. Mostanában kezd újjáéledni, rengeteg gyerekbetegséggel. Mint például a sznobizmus. Bécsben melegítő-szandál-póló kombóban ültem le nem egy kávézó teraszára, és nem néztek ki az öltözékem miatt, a többi vendég sem a koktélruhájában feszített. Igaz, ott nem társadalmi esemény elmenni egy kávézóba. Az általad favorizált SF-ben meg sajtért ugrottam be teljes napi városban mászkálás után, és valami végtelenül parasztok voltak. Kezdve azzal, hogy nem köszönni, de visszaköszönni sem voltak képesek. Nem látták bennem a pénzes vevőt melegítőben :P. Kibasztak magukkal esetemben, mert volt a kedvenc kéksajtomból éppen, és nagyobb mennyiséget akartam venni, de így megelégedtem 5 dekával, kóstolónak. Másnap meg kibumliztam a Lehel téribe, van ott egy kedvenc ordásom. Valami édesre vágytam :P
Szóval, az SF esetében pontosan azt tettem: felmértem az ár-érték arányt. A cucc többe kerül mint itt, viszont bunkók, ha nem kiöltözve mész. Összefoglalva, szánalmas.

Cpt. Flint 2012.12.10. 15:43:42

@Cpt. Flint: a meleget persze most ételre/italra értettem. :OD

Cpt. Flint 2012.12.10. 15:51:59

@váj mí: egész pontosan mit akarsz? ha jól látom, neked meg a bloggerinával szemben van prekoncepciód. most éppen úgy akarsz fogást találni rajta, hogy fikázod (lehet, hogy jogosan, csak éppen eléggé ide nem illően és célzatosan) a SF-t, amit ő valamelyest dicsért (vagy inkább csak összehasonlítási alapnak vett).
amúgy szerintem az a kávéház, ahova beülhetsz strandpapucsban, csak annyira kávéház, amennyire a Fromage étterem. ;o) nincs meg a hangulata. a terasz, az persze teljesen más.

váj mí 2012.12.10. 16:05:11

@Cpt. Flint: Virtuálisan adni pár maflást a posztolónak, hogy próbálja már meg esetleg a másik lábát is letenni a földre. Lehet, durva a cizellált lelkének, de korántsem annyira, amikor majd képen röhögik egy olyan társadalmi osztály képviselői, ahova ő tartozni szeretne. Bár nem fogják szemtől-szembe kiröhögni, de mélységesen lenézik majd. Ismerem a közeget, túlságosan is.
Az SF kávéház részlegéről meg nincs infóm, mert ahol parasztok velem, ott nem időzöm.

váj mí 2012.12.10. 16:10:52

@Cpt. Flint: A Fromage-ban nem voltam, otthon sem már vagy fél éve. A facebook oldalukat néztem át. Az alapján sima Jégbüfé, ami a helyben fogyasztást illeti. Ha meg az SF-t másolja, akkor főleg.
Nem, nem ugyanazok a szakmai szabályok, mármint az alapvető higiéniásokon kívül. Ugyanis nem mindegy, milyen jellegű az adott vendéglátóipari egység.
Az illető társadalmi osztályt meg eléggé jól ismerem, túl közelről is.

stillman 2012.12.10. 16:19:05

@váj mí: szerintem 3 EUR (850-900 Ft) egy kávéért drága. Mondjuk nyilván nem a starbucksról beszélek :)

váj mí 2012.12.10. 16:28:58

@Boros Regina: A Starbucks tömegcucc, mint a Meki vagy BK. Nem azt mondom, hogy rossz, de tömegcucc, csak éppen kávéban meg kávés, teás italokban.
Szerintem ez az összeg középáras: nem a jobb gépi 200-300 forint (most a 80-100 forintos izéket talán ne számítsuk bele), de nem is egy 1200-1500 közötti "kávékölteménynek" nevezhető ital.

Nyrségi Trolls (törölt) 2012.12.10. 16:49:37

@váj mí: "Bécsben melegítő-szandál-póló kombóban ültem le nem egy kávézó teraszára"
Talán azért, mert paraszt vagy, gazdag paraszt.

váj mí 2012.12.10. 17:05:03

@Nyrségi Trolls: Talán azért, mert a kisestélyit másra tervezték. Akkor röhögtek volna körbe, ha késő délelőtt pucc-parádéztam volna.
Talán verd ki, megkönnyebbülsz.

Tocvarek 2012.12.10. 17:31:43

@Cpt. Flint:
De a Téliszalámi a maga kategóriájában átlagtermék.
Csak nálunk ilyen kurva jó minőségű a valódi szalámi (most azokról a fos német hamisítványokról meg gyors érlelésű szarokról nem beszélünk), "mink itt Magyarországon ehhez vagyunk szokva".
Az átlag olasz leteszi a hajá és vallásos révületében leborul a lábad elé, ha felmutatsz neki egy rúd Picket!
:D

Szatmári Tünde 2012.12.10. 19:51:02

Ajánlom a hölgynek,hogy többet szaladjon a szigeten,mert elég sok ideje marad és energiája a rossz indulatú megjegyzéseire...levezetné a feszültségét.Szellemi fogyatékosnak nevezni egy eladót,az már Önt minősíti,rossz a kávé?járjon a kedvenc helyére,nem jó a kiszolgálás?hm...senki nem köteles olyan helyre járni ami nem felel meg az elvárásainak!De van akinek nincs mitől kielégülnie,:-)vagy csak ettől érzi jól magát,hogy keresi miben,kiben talál hibát..szívesen eljárnék egy olyan kávézóba vagy bármilyen üzletbe amit Ön üzemeltet...amiben megvalósítaná legszenzációsabb elképzeléseit.Az tökéletes lenne..!Az,hogy ki tiltották a boltból ennek előzménye van,és miért ne lehetne ezt megtenni Önnel?Legalább volt elfoglaltsága volt témája...az egysejtű lényekről..:-)

_Molly 2012.12.10. 19:57:50

@TheRminator: "ha te egy 50 körüli nő vagy, a férfi meg egy 20 év körüli, akkor természetes, hogy te kapod a számlát. :-) "

Ha majd egyszer így lesz (miért ne lehetnék én is demimúr;P), akkor tutira nem fogok megsértődni.:)

Gaba!!!! 2012.12.10. 20:45:27

Hadd vázoljam fel, miért is nincs neked az égvilágon semmi közöd sem a "gasztro" , sem a "blogger" kifejezésekhez.Abban a szerencsésnek mondható helyzetben vagy , hogy találsz egy helyet, ahol még a te vendéglátósoknak valószínűleg igen nehezen elviselhető természetedet is tolerálják és ráadásul még te is meg vagy elégedve a kínálatával. Fel akarsz fedezni új helyeket? Ezzel semmi probléma! Viszont ahogyan ezt a kérdést megközelíted az kiveri a biztosítékot. Összefoglalva elmentél egy új helyre ami a kedvenc helyedtől pár utcára található, meggyőződtél arról amit már hallottál, ez koppintása a másiknak. Felmérted a kínálatot és a kiszolgálást, nem tetszett. Mit tettél ezután? visszamentél és próbáltad újra. Megint nem volt jó. Mit tettél? Vissza mentél szépen a kedvenc helyedre felemelt kis ujjal iszogatni a tökéletes kávédat. Nem! Haza mentél és megírtad mennyire ki..sztak veled! Ezután azt hihetnénk többet eszed ágában sem volt oda menni. De nem így történt. Nos, ha a tulajdonos helyében lettem volna: 1. Amikor közölted, hogy a hely másolata az egy utcával odébb lévőnek, kedves mosollyal elmagyaráztam volna, hogy te meg másolata vagy jó pár sznob, egyedül álló , unatkozó , kötekedő hölgy vendégnek. 2. Amikor a felszolgálót kioktattad ,hogy miért nem eléd, hanem a férfi elé helyezte el a rendelést, nem haragudtam volna. Szóltam volna a beosztottamnak, hogy kettyós a néni, légyszíves úgy csináld ahogy kéri, mert a vendég az első. 3. Amikor láttam volna a finnyás arckifejezést az arcodon amivel a kávét iszod , amit egyébként másik száz ember finomnak talál, ökölbe szorult volna a talpam. A croissantnál pedig a másik is. 4. Miután elolvastam volna a blogodnak nevezett szörnyűségben ahogy a boltomat , névvel , címmel együtt lehordod és ezek után még egyszer vissza jössz és narancslét kérsz, hát nem lettem volna olyan úriember mint a tulaj. Az ökölbe szorult talpaimmal , úgy rúgtam volna a kávézók puha székeit koptató ülő gumóidba , hogy miközben repülsz ki a helyről megsül benned a puha croissant tészta. Na fel a fejjel, az orral és a kisujjal! Te....GASZTOBLOGGER:) !

stillman 2012.12.10. 20:47:52

@Szatmári Tünde:
Kedves Hölgy!
Most viszont végre kielégültem, Öntől.
Az egysejtűek több figyelmet érdemelnek, lebecsüljük őket.

stillman 2012.12.10. 20:53:24

Tisztán a segítő szándékú szembesítés vezérel: aki a kommentjében mások szexuális életét firtatja, vagy kielégülésre szólít fel, az valójában egy freudi, óriási segélykiáltás a világ felé: "nincs szexuális életem, segítsetek!"

stillman 2012.12.10. 20:56:53

@Gaba!!!!: ön elnyerte a legprimitívebb komment díját, pedig elég erős volt a felhozatal, köszönöm hozzászólását.
Egy mázsa Fornetti a jutalma, hová küldhetjük?

Gaba!!!! 2012.12.10. 21:10:34

@Boros Regina: Úgy látom így már nem tetszik a szólásszabadság dolog:) Nem hiszem, hogy primitív volt. Csak őszinte és tájékoztató jellegű. De hopp:) Pont ezeket véled a te írásod erősségeinek is:) Na nem baj. Jöhet a zsák Fornetti de csak ha nem puha a belseje:) Vége csevejnek részemről. Minden jót kívánok!

konyhakész pumi 2012.12.10. 21:37:48

Regina Ramsay!
Ez úton érdeklődöm mi lesz a legközelebbi téma?
Volna egy javaslatom, próbáld ki a parlamenti büfé szolgáltatásait.

váj mí 2012.12.10. 21:42:19

@Boros Regina: Nézd, nem volt túl kifinomult, de nem beszélt hülyeségeket.
Szóval, nem megyek vissza a pofonért olyan helyre pénzt költeni, amit nem nagyon kedvelek. Pláne nem megyek vissza, miután a velem levő ismerősöm megsúgta a tulajnak, hogy a hely kritikája megjelenik a blogomban, a neten, ahonnan már semmi le nem imádkozza.
Ha mégis vagyok olyan hülye, hogy visszamegyek, nem lepődök meg, és nem kezdek el picsogni, ha a tulaj udvariasan felszólít, hogy a jövőben lehetőleg kerüljem el az egységét. Magyarán: ha valamit fikázok, akkor nem játszom el a naivát, ha elhajtanak a vérbe.

Phátyol Ferenc 2012.12.10. 21:46:54

@Boros Regina: "Tisztán a segítő szándékú szembesítés vezérel: aki a kommentjében mások szexuális életét firtatja, vagy kielégülésre szólít fel, az valójában egy freudi, óriási segélykiáltás a világ felé: "nincs szexuális életem, segítsetek!"

ez alapján a logika alapján ha felhívom egy, az utcán velem szembe jövő ember figyelmét arra, hogy aranyom, lefosta a vállad egy galamb, akkor valójában az ő makulátlanul tiszta kabátujja helyett az enyémen éktelenkedik a madárfekália. szerintem ezt magad sem gondoltad komolyan.

váj mí 2012.12.10. 22:09:48

@konyhakész pumi: Az tök jó. Egy időben sokat kajáltam ott, meg a menzán. De a posztoló ott rángógörcsöt kapna, az tuti.

stillman 2012.12.10. 22:35:47

@váj mí: persze, egész nap rángógörcsben járok, néha megpihenek és iszom egy 2ezer forintos kávét.

stillman 2012.12.10. 22:37:11

@Phátyol Ferenc: hiába igyekszel, ettől még nem jutottál fel a dobogóra, de próbálkozhatsz!

stillman 2012.12.10. 22:38:36

@konyhakész pumi: tulajdonképpen az egész ország egy parlamenti büfé, minek oda külön elmenni

váj mí 2012.12.10. 22:40:38

@Boros Regina: Rángógörcsre, vagy bármilyen görcsre nem javallot igazán a koffein, bár menteset azért ihatsz. Én nem adnék 2000-et egy kávéitalért, de te tudod. 1300 körül már jó összeállításokat kapni, igen, a környezet is okés.

Livi1988 2012.12.10. 22:59:22

Kedves Regina/ Kedves Mindenki!

Hosszú ideig tartott ameddig elolvastam mindenki hozzászólását, és többek hiányolták azt a Valakit, aki járt már ott, illetve tud véleményt nyilvánítani a Fromage-ról!Ez a Valaki most én lennék, és büszkén írom ( mert ezt is többen kérdezték) hogy Pozsonyi u. 7-ben található ez a Regina által borzasztónak levestett hely.Nos a kávé nem 800 forint, és én ugyan tudok magamnak vasárnap főzni, mégis többször ittam már a nagyon finom tejhabú Lamborgini kávéból, de talán ez nem is fontos. Croissant is többször ette, sajtot, tepertőt stb. Tök mindegy miket.Én a Istenként emlegetett Sarki Fűszerest nem ismerem.nem is akarom. Elég hosszú út választja el szerintem a két boltot ahhoz, hogy békében működhessenek egymás mellett, ami voltaképpen mennem is ha nem lenne Regina, aki folyamatosan rosszindulatú bejegyzéseket írogat. Az meg kimondottam Őt minősíti, attól függetlenül hogy milyen a péksütemény állaga, meg ki elé tették le a szendvicset, hogy egy ismeretlen hölgyet- aki egyébként roppant kedves és segítőkész- a "kicsit csökkent értelmi képességűnek tűnő hölgy" - nek nevezni.Nálam ez az, ami kiverte a biztosítékot. Itt is beszélhetnénk az illemről, és teljesen jogos hogy az egyik tulajdonos sértegetése esetén illetve azért valóban lett írva olyan ami nem építő jellegű, hanem a rossz indulat sugárzik belőle,(pl.: az alapvetően a páratartalom volt az első, ami kiverte a biztosítékot. A belépő lábtörlő textúrájáról már inkább nem nyilatkoznék, az asztal faerezete pedig kifejezetten a nyolcvanas évek kommunista vendéglátós beidegződését idézte, amelynél durvább már csak a sajtpult mögötti lambéria megengedhetetlenül alacsony rezgésszáma volt.) így véletlenül sem arról van szó hogy szegény vevő el van nyomva, vagy nem adhat hangot a véleményének! Mert igenis szóljon hogy nyers a sütemény, biztos vagyok benne hogy szó nélkül kicserélik.Mert Ők ilyenek, mindent meg lehet kóstolni mielőtt megveszi az ember vagy éppen a szendvicsébe teszik. Mi ez ha nem korrekt? És még így hirtelen azt is hozzátenném, hogy nem fának tűnő műanyag, hanem fa bútor! Gyönyörű fa bútor ízlésesen odaillő módon, a termékek precíz elhelyezésével,karácsonyi díszekkel és mosollyal az eladók arcán,nekem ennél nem kell több! És szerintem nyugodtan menjetek próbáljátok ki, vagy csak nézzetek be, Ti mit láttok, mit éreztek amikor beléptek! Akár utána át lehet sétálni a pár u.-val feljebb levő SK-hoz és szerintem mindenki eltudja majd dönteni, melyik tetszik. És akár mind a kettő tetszhet, mert lehet egyiknek ez az erőssége a másiknak az! Egyszerűen csak legyünk emberségesebbek, és ne támadjunk egyből.Lehetnek rossz tapasztalataink, de akkor vagy nem térünk vissza, vagy nem égetjük le egymást, és igaz ami igaz utána , nem nézzük a másikat hülyének , meg hogy jajj miről is van szó, hisz én csupa szépet írtam!!!!Pfff. hol? Mert több olyan mondat is elhangzik ami nem túl kedves.Mindegy nem az én dolgom,egyszerűen csak nem szép a semmiből ezt kihozni, aztán Reginát dicsőíteni hogy mennyire jól állja a sarat! Nem nem Ő állja jól! Hanem a Fromage tulajdonosai, mert okos módon nem szállnak ilyen hülyeségekben bele, hanem dolgoznak és a vendégeikkel foglalkoznak! Én nekik kívánok további sok sikert, és kitartást az ilyen rosszindulatú, és lelki szegény emberekhez!!!

Livi1988 2012.12.10. 23:06:04

@Livi1988: SF, akart lenni bocsánat nem SK :)

stillman 2012.12.10. 23:37:43

@Livi1988: Kedves Livi, kérem olvassa végig figyelmesen a kommenteket, az evolució ezen fokán, amelyen ön ír már túlléptünk. Értem, hogy hiányoznak a 80-as évek, részben igaza is van, de éppen a vendéglátóhelyek mindenhatósága és örök igazsága fölött próbálunk néhány jobb érzésű kommentelővel túllépni és teret engedni a véleménynyilvánításnak.

Én nem támadtam egyből, nem írtam róluk rosszat, a kiszolgáló hölgy szerintem több embernek feltűnt, mennyire nincs képben, nagyon finoman fogalmaztam róla.

Nem írtam rosszindulatú bejegyzéseket, a véleményemet megírtam a saját stílusomban. Ha nem tetszik nem kell olvasni, aki hülyének tart, az meg úgysem ad a véleményemre.

Az, hogy beidézte a kommentjében az egyik ironikus, szándékosan túlzó kommentemet, amivel kifiguráztam ezt az egész cirkuszt, nem engem minősít ugyebár megintcsak.

stillman 2012.12.10. 23:49:13

Kedves MINDENKI!

Eddig nem moderáltam (csak a nácikat), köszönök mindent, de elkezdtük ismételni meglehetősen fárasztóan önmagunkat, a trollok pedig nem fogynak.

Engedjék meg, hogy lezárjam ezt a Magyarország újkori történetét bizonyára meghatározóan befolyásoló újlipótvárosi kávézó botrányt.

Néhány tény:

Nincs, és nem is volt bajom a Fromage kávézóval.

Ismétlem: nagyon is akartam őket kedvelni, ezért mentem oda többször. Rossz érzés volt látni, amikor egyszer túlzottan kikelt magából az üzletvezető (nem nekem), hanem egy másik vendégnek, amikor a másik bolttal összehasonlították.

Ezúton elnézést kérek a Sarki Fűszerestől, akit - akarata ellenére - belekevertem az ügybe, ami szándékom ellenére keltett akkora vihart, hogy holnap kicsit félve fogom kinyitni a New York Times oldalát.

Zárásként pedig szeretném beidézni azt a kommentet, amelyik a legszebben összefoglalja az egész problémakört:

"Azért vált számomra érdekessé ez a poszt, mert ezen a pici ügyön keresztül szinte az európai civilizáció csap össze a mucsai igénytelenséggel, sőt a sztyeppék ősbrutalitásával. Mindezt sok oldalról bejárták a kommentelők a posztíróval együtt, a gasztrokultúrából kiindulva, az etiketten a szexizmusig majd a nácizmusig. Mindez jól mutatja, milyen vékony jégen jár a civilizált világ, és milyen könnyen el lehet jutni a kitiltalak az éttermemből, mert nem tetszett a hab a kávémon filozófiától a sznob, középosztálybeli, kielégítetlen, zsidó picsák Dunába lövetéséig. Félelmetesek a bejegyzések, rajtuk keresztül az európai békekorszakban is érthetővé válik Auschwitz vagy az évtizedekig egymás mellett élő szerbek és horvátok véres tömegirtásai. Én nagyon örülök, hogy olyan korszakban és helyen élek, ahol a mindennapokban azért rándulhat össze a posztíró gyomra (és tegyük hozzá az irodalmilag elárvultaknak, hogy ez csupán egy stiláris fordulat, a valóságban igazából ez majd máskor fog megtörténni), mert összeesett a hab a kávéjában vagy éppenséggel hibás etikett szerint szolgálják ki. Ezt hívják ugyanis civilizációnak. Örülnék, ha a világ sokkal inkább ilyen hely lenne, mint amilyennek a posztíró megéli, sajnos nem ilyen, olvashatjuk, minden nap tapasztalhatjuk. De ugyebár a remény hal meg utoljára."

Prosztó 2012.12.11. 15:10:43

De mi lesz az angol billentyuzetesekkel? Utaljuk oket, vagy sem?

En szemely szerint mindenkit utalok. Az a legbiztosabb.

stillman 2012.12.11. 15:11:44

@Prosztó: kivételt tettem :) ez jó volt!

vörösbor(de)minőségi 2012.12.12. 19:19:43

@Boros Regina: huh ez egy jó hir.igy mostantól én elgyengültem és sokkal elfogultabb leszek veled.de komolyra:eleinte valahogy úgy jött le,hogy egy főzni nem tudó,de kritizálni alapok nélkül és nyafkán sőt esetenként tenyérbemászóan, valaki akinek még ehhez társul egy sajátosan bicskanyitogató stilusa-amit naná sokan nem bírnak.ezt mostanra finomitottam és azt remélem,hogy az általad is megfogalmazott szándéktól vezérelve tovább csinálod azt amit eddig.de lécci lécci hidd el az előadásodon muszáj lesz változtani.miért muszáj?mert ezután jönnek a nagy sikerek.aki kritizál és ha ezt jól csinálja(ezt meg kell tanulni különben csak fikázógép vagy)azt szeretni fogják.de nem is ez a lényeg hanem inkább az,hogy hallgatnak rá!és ez a célod nem?ha a jobbitó szándék-akkor ezt kellene ha öncélúan akkor mardjon minden a régibe.amugy nemtom neked hogy tetszene ha lepéteraannáznának?:)))vagy állandóan hasonlitgatnának hozzá:de eszedbe ne jusson az ő stilusát felvenni!!

Pussy Riot (törölt) 2012.12.16. 21:51:17

Conclusion finale:

Mindenkinek az emlékei közt van egy Regina.
Kinek a szigorú konyhásnéni az oviból,
kinek az igazságtalan kémia tanár általánosból,
kinek egy leszbikus feminista a főiskoláról.

De erről nem Boros Regina tehet!

stillman 2012.12.16. 21:59:52

@Pussy Riot:
kivétel 3

Mindenkinek az emlékei között van a kövér kisfiú (vagy kislány), akihez magától senki nem szól, hiába vetet ugyanolyan szagos radírt és vonalzót a szüleivel, mint a legmenőbb osztálytársainak van.
És mindig álmodik arról, hogy egyszer bevisz egy nagy zacskó cukrot és akkor azt mondhatja: NEM KAPSZ.

Na ilyen ez a kedves boltos ember is.

Casseopia 2013.04.30. 16:44:58

Sziasztok!

Előre is elnézést szeretnék kérni, hogy ennyi idő elteltével, reagálnék a fent elhangzottakra. Véletlenül sem szeretnék senkit sem megbántani... Én ismerem a Fromage tulaját...Sok éve ismerkedtem meg vele, amikor még együtt dolgoztunk egy konyhán a belvárosban. Sokat beszélgettünk, és nagyon jó ismerősökké váltunk. Sok mindent tudok róla, amit sem a bejegyzést író sem a kommentelők nem tudnak. ( És nyilván nem is kell tudniuk, hisz nem ismerhetünk mindenkit.) Az, hogy "giccses", "sok pénzt bele ölő", és biztos, neki a pénz a csapból folyik... Azzal azért vitába szállnék. Ő a nulláról kezdte, és mindent amit elért, saját magának köszönheti. Nem volt se apuci, se anyuci, se "amerikai nagybácsi" Aki pumpolta volna őt! És igen jöhet majd a válasz, hogy fényezni akarom. És igen, fényezem, mert én ismerem, tudom, hogy amit csinál szívvel lélekkel csinálja. Amikor együtt dolgoztunk, vagy csak beszélgettünk, ő a legnehezebb időszakot is mosollyal az arcán tűrte. Kizártnak tartom, hogy ő moderálatlan hangnembe és stílusba beszélne bárkivel is. Kivételt képez ez alól az a személy, aki méltón kiérdemli... De a sok év alatt nem igazán tudnék egy ilyen személyt sem megemlíteni. Sem Reginát, sem a sarki fűszerest, sem senkit nem szeretnék megbántani, vagy negatívan megemlíteni. Egyszerűen úgy gondolom, hogy egy olyan személy munkáját, boltját, és hozzá állását boncolgatják ezen a blogon, akik fele ennyit sem biztos, hogy önerőből le tudtak tenni az asztalra! (akinek nem inge nem veszi magára) Bár, ahogy végig rágtam magam az összes HSZ-n meg kell vallanom, hogy örülök, neki, hogy sokan tudnak a sorok között olvasni, és nem pocskondiáznak, hanem tényeket, és ellenérvekkel tudtak szolgálni. Még egyszer elnézést kérek, de én csak most tévedtem ide, és mivel ez egy nyilvános fórum, bátorkodtam jogot formálni a válaszadásra. Nem kell feltétlenül válaszolni, úgy is tudom, hogy vagy ki se kerül a kommentem, vagy ha igen, akkor kapok, majd egy bölcs, többszörösen átgondolt, átformázott, hidegvérrel megírt, csatakiáltást. De nem azért írtam:)

cucina 2014.03.19. 14:52:12

Kedves Regina!
Igaz, eltelt több mint egy év az Ön bejegyzése óta, az is igaz hogy teljesen véletlenül (google my friend) bukkantam a blogjára.
Mivel nem is olyan régen, ráadásul ugyanazon a délelőttön volt alkalmam reggelizni a Sarki Fűszeresnél és kóstolni majd vásárolni a Fromage-ban, nem tudtam szó nélkül elmenni az Ön által leírtak, általam olvasottak mellett. Írja hogy évek óta a SF kávéját issza és azt is hogy igyekezett nem elfogult lenni. Nem sikerült, sebaj. Szíve joga. Hibázni viszont mindenki tud. Az általam említett délelőttön beültem párommal a SF teraszára ahol az amúgy kedves, fehér kesztyűt viselő pincér felvette rendelésünket úgy hogy az asztal még ragadt az előző vendég reggelijétől. Rendeltem és kértem hogy legyen szíves letörölni az asztalt. A válasz rendben is volt, hiszen azt mondta máris jön és megteszi, csak épp a cselekvés maradt el. A rendelésünket viszont hamarosan kihozta és akkurátusan el is helyezte a nem éppen tiszta asztalon, majd távozott. A reggeli ezt leszámítva remek volt. Félreértések elkerülése végett nem a SF-t akarom minősíteni csak jelzem az nem hibázik aki nem dolgozik. Ezután sétáltunk a környéken hiszen ritkán járunk erre és ritka az is hogy két gyermekünk nincs velünk és van módunk nyugodtan sétálgatni. Útközben észrevettem a Fromage-t és bementünk körülnézni. Egy 9m2-be beszúfolt gourmet paradicsomot találtam és ha nem haragszik nem foglalkoztam a berendezéssel meg azzal hogy fa-e vagy sem, lekötött a sajtok, sonkák, olajok, ecetek, paték és egyéb finomságok kavalkádja és az, hogy a pult mögött álló úriember a vásárlás erőltetése nélkül kis túlzással mindent végig kóstoltatott velünk. Mindezt udvariasan, végig mosolyogva. Engem megvett. A hely, a kedvesség és az ízek így együtt. Pedig reggeli után voltam :)
Összehasonlítani pedig nem igazán lehet - legalábbis most 2014-ben - a két helyet mert a Fromage választéka és kínálata a többszöröse a Sarki Fűszeresének. Igaz előbbi számomra inkább egy ínyenc üzlet, míg a másik elsősorban egy felkapott kávézó.
Hosszúra nyúlt mondanivalóm lényege hogy az Ön véleménye, mint oly sok minden más is, erősen szubjektív és ha nem haragszik meg érte, emellett néhány ponton - talán nem szándékosan - bántó is.
Amennyiben viszont igazán jó kávét akar inni, profi barista által elkészítve, akkor kerüljön át a körút túloldalára, sétáljon el az Arany János utcáig és üljön be a Cafe Embassyba. Nem fog csalódni :)

stillman 2014.04.23. 22:22:26

@cucina: köszönöm véleményét és észrevételét. Azóta valóban sok idő eltelt és a véleményem is változott a részleteket tekintve.

Az Embassyt ismerem és kedvelem is a többi újhullámos kávézóval egyetemben, amelyekbe szintén szívesen járok.

A Fromage-ba azóta se tettem be a lábam, nem is hiányzik, van még sok hasonló hely, neki meg nem számít - gondolom.

süti beállítások módosítása