Díjak

Csatlakozz ♥

Utolsó kommentek

  • magyar bucó: "gluténmentes kukoricaszesz" És még laktózmentes is. Meg nyomokban sem tartalmaz mustárt, zellert,... (2020.12.10. 10:53) Opera est
  • Étteremkritikus: Én azt hittem, hogy vidéken is csak júniustól engedélyezett a lagzi. Mondjuk azt megnézném, amikor... (2020.05.18. 18:53) Induljon a lagzi szezon!
  • bati67: Volt régebben Szegeden egy vegetáriánus étterem... még mindig emlékszem a "Ganapati Kedvencé"-re (... (2019.12.09. 15:33) A Buddha-tálak meséje
  • Attilajukkaja: @gbsz: A lényeg, hogy minden infót megtaláltál! :o) (2019.06.24. 20:03) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • gbsz: az elkerülte a figyelmem :-( Köszönöm! (2019.06.24. 19:48) Új rántottcsirkés a komfortzónában
  • Utolsó 20

példakép

"Funniest question I've gotten in a long time: "How much money do you make from your blog?" Um, none. In fact, I lose money on this blog." Ulterior Epicure

A gyilkos nokedliszaggató

2018.01.27. 09:21 stillman

Szeretek kis dolgokból nagyot csinálni, és persze fordítva. 

Nekem már az is gyanús volt, hogy túl kedvesek voltak a boltban.

Egy emberként álltak mögöttem az ügyben, az eladó és egy beszédes kedvű vevő is.

 

Ezzel sikerülni fog! - mondták.

Nem lehet elrontani, 2 perc! - tette hozzá magabiztosan egy másik férfivevő.

 nokedliszaggato.jpgtudom, hogy gnocchisnak tűnik inkább - de jó nokedlinek is

Nem tántorított el az ára sem, ez ennyi.

Jó, 3900 forint egy nokedliszaggatóért szerintem is erős, de a Lehel piacon a földön tornyosuló hamisedényes néninél is pont ennyi volt. Ott még sokkot kaptam, de mára kihevertem. 

 

Nem lehet elrontani, nem lehet elrontani - mantráztam magamban egész úton hazafelé.

Egy kicsit kezdtem kifutni az időből, a vendégek 7-re jönnek.

Hm, és mi lenne, ha mégiscsak csavartcső tésztát készítenék, amit a sparos bácsi olyan kedvesen ajánlott.

Ez a legjobb a paprikáscsirkéhez! - mondta. 

Nem, nem futamodhatok meg. Már épp előkerestem a múltkor gyalázott nokedlis (előrebocsátom, valamint utólag megkövetem: valójában tökéletes) receptet, amikor rájöttem, hogy háhá, tegnap a palacsintatészta keverésnél elfogyott a liszt, háhá, ha akarnék se tudnék nokedlit csinálni, háhá...

 

Közben néha ránéztem az új, azóta gyorsan el is mosott nokedliszaggatóra... (Nem lehet elrontani...).

 

Nem baj, fiam, te majd legközelebb leszel kipróbálva, amikor ráérek a fél délutánt nokedlitésztában fürödve tölteni. Azzal ki is főztem a tésztát, készen álltam, megterítettem.

 

19 óra, de csak nem jönnek. Ilyenkor ez gyanús, mert volt már, hogy elkeveredtek és például a másnapot írták a naptárjukba (amerikaiak... jellemző), úgyhogy ismételhettem meg a vacsorát, persze mindkettőt kifizették, mert ez egy korrekt platform. Mindegy, csekkolom gyorsan az alkalmazásban, semmi lemondás, semmi félreértés.

Viszont éles szemem kiszúrta, hogy ez a vacsora most nem 19 órakor, hanem 20 órakor kezdődik. 

 

Na, akkor most nyertem egy órát. (Nem lehet elrontani...) A sors keze... 

 

Becsületem úgy kívánta, hogy akkor nincs más hátra, a nokedliszaggatás jön. Lemegyek lisztért, meg ásványvízért, abból sosem elég. Nem úgy a lisztből, ugye.

 

Elő tehát a recepttel ismét! Napok óta a fantasztikus, titkos és bomba forrásból beszerzett tojásaimmal dicsekedek (és jogosan!) egyszerűen minden teljesen más minőségű lesz tőle, de ez most csak az enyém, van is belőle 18, vagyis már csak 14, mert amikor tehetem tojást zabálok újabban. A palacsinta is elképesztő lett amúgy tőle. 

tojas1.jpg

Egy perc alatt kikeverem a tésztát, már felraktam a vizet forrni, ráhelyezem a Nokedliszaggatót, beleöntöm a tésztát a keretbe, ahogy a recept írja, és valóban kérem, a nokedli gyakorlatilag saját magát szaggatja ki, egyenletesen belekúszik a vízbe, gyönyörűen, majd 2 perc alatt feljön a víz tetejére és nincs más dolgom, mint leszűrni.  nokedli.jpg

Nem lehetett elrontani, mondjuk a nyúlóstésztás izéket elmosni sem, főleg, hogy most érkezik a sorsfordító pillanat: a nokedliszaggató - miközben próbálom elmosni - lecsap és úgy elvágja a kisujjamat, hogy a 8-ig hátralévő időt teljes mélységében a vérzés elállításával töltöm.

 

Gyakorlatilag 20 perc kell, elsősegély-tudásom a múlt homályába veszett, zsebkendőt szorítok, letapasztom, mindent átvérez, most akkor vérbefagyva fogadjam a vendégeket? 

 

Ráadásul egy nokedliszaggató által? 

 

Woody Allen nagyon irigy lenne most.

#metoo

 

Mondjuk a nokedlil viszont sikerült. De azt miért nem mondta senki, hogy óvatosan a nokedliszaggatóval!

 

Félek, ez egy olyan sztori lesz, mint az első Monty Python részben, amikor megtalálták a világ legjobb viccét és mindenki, aki elolvasta meghalt a nevetéstől. Ehhez a nokedliszaggatóhoz szerintem bárki hozzányúl majd a jövőben, azonnal elvágja a kezét.

 

(Ugyanitt gyilkos konyhai eszközök forgalmazása által okozott sérülések ügyében szakavatott ügyvédek jelentkezését is köszönettel veszem.) 

Szólj hozzá!

Címkék: recept nokedli lakásétterem vizeat

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrobizarr.blog.hu/api/trackback/id/tr5413606627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása