A Szerencsétlen
"bocs, ez az első napom"
Tudom, legyünk emberek még vendégként is, bár nem könnyű (főleg nekem). Ugye nem vagyok benne a legbelső vendéglátós szakmai berkekben, ezért nem látom át, hogy jön létre az az állapot, amikor egy felszolgáló, kiszolgáló, büfés, vagy kávézós egyszerűen semmit nem tud semmiről. Azt sem tudja mi az, hogy cola vagy szénsavas víz, életében nem nyitott ki egy üveg bort sem, nem tudja megkülönböztetni a sót a borstól. Tehát őt, hogy vették fel? Hogy került oda, hogy kiszolgáljon bárkit is pénzért?
A Jóindulatú Bamba
Ő az a típus, aki általában nagyon fiatal, valószínűleg gyorsan tanul és nemsokára jó is lesz, de egyelőre fogalma sincs arról sem, hogy kinek, hogy köszönjön. Tehát például belépek a helyre és mivel én egy harminc feletti nő vagyok, tényleg nem tudja mit mondjon. Mivel fiatalos a megjelenésem a hello vagy szia jönne neki ösztönösen, de nem mer mégsem letegezni, végül vagy nem köszön sehogy, talán mormol valamit, legrosszabb esetben odaböki, hogy "jó napot!" Na, most a "Jó napot!" a legrosszabb. Főleg, ha férfi. Ne köszönnyé' jónapottal, ha már magázol akkor "csókolom" és egy kedves és udvarias mosoly a helyes forma.
Utánanéz mindennek, de egyelőre nagyon konfliktuskerülő. A rendelésed nagy részét elfelejti, jó esetben néhányszor rákérdez azért. Ha elmagyarázod neki, hogy kell, teljesen lebénul.
A Rosszul Magabiztos
Ő az, aki ha mosogat, amikor belépsz biztos, hogy befejezi a mosogatást mielőtt kiszolgál. Benne van egy folyamatban, ne akard megszakítani. A vendéglátásnak van egy menete, megvannak a szabályok, te (mint vendég) egy fogaskerék vagy a gépezetben. Jó esetben közben odaszól határozottan és hangosan, hogy válaszd ki mit akarsz, majd ülj a helyedre, jönnek és kiszolgálnak. Ha a pultnál maradsz, akkor várj 2 percet. A te idődből mosogat. Utána elmondja mit rendelhetsz, és mi fogyott el, mi tart fél óráig legalább, ha olyat kérsz. Összességében profi, és valószínűleg gördülékeny és kifogástalan lesz a kiszolgálás, de valahogy végig alárendelt helyzetben érzed magad. Nem baj, megérdemled.
A Lecke felmondó
Minden egyes kérdésedre fél órás háttérsztorit mond, nagyon fontosnak tartja, hogy bemutassa az általa kínált termékek és szolgáltatások hátterét, és ezt akkor is végighallgatod, ha nem akarod. Miért is ne akarnád. A hanghordozása olyan, hogy körülnézel ki van még rajtad kívül, mert úgy érzed mindig egy nagyobb közönségnek beszél.
A Gyűlölködő
Érzed, hogy nagyon gáz vagy, hogy cseszegeted a kéréseiddel, mindvégig nagyon kellemetlen kérni tőle bármit is, és zavarban is vagy ettől. Szinte elnézést kérően mondod el mit szeretnél. Mélységes lenézéssel, egyelőre még visszafojtott utálattal és megvetéssel szolgál ki. Érezteti veled, hogy ezerszer menőbb, mint te, nemcsak azért, mert neki az egész karján tetoválás van, amit te soha nem bírnál ki, de azért is, mert ő itt gályázik napi 12 órában, amit te fel sem tudsz fogni, hogy mekkor szívás és megterhelés és mindezért ő milyen kevés pénzt kap.
Vendégként jobb, ha nem húzod sokáig, kedves maradsz és a végén gyorsan távozol, sok borravalót hagysz, hátha jobb lesz az élete, vagy legalább egy kis örömöt okozol neki. Kiakadni felesleges, nem akarhatod, hogy a te lelkeden száradjon, hogy a következő pillanatban felmond vagy kiugrik az ablakon.
A Rutinos róka
Több méterről, mértani pontossággal hajítja eléd az étlapot és sorolja az aznapi séf ajánlatát, elnéz a távolba, amikor mondod a rendelésed. Nem annyira tetszik neki, ha a körettel variálsz, de megoldja az biztos, és próbál barátságos maradni, de csak addig, ameddig ő akarja. Ha még tovább variálsz vagy gondolkozol, visszajön pár perc múlva, legalábbis ezt mondja, de valójában fél óra múlva jön vissza. Mindent pontosan hoz, nem hibázik, gyors és gördülékeny a szerviz. Összességében jó élmény, ügyesen pörgeti a bizniszt. Ha problémád van, akkor viszont minden összeomlik és hívja a főnököt inkább.
Őszintén kedves és figyelmes
Még dolgoznia kell az arányokon és, hogy mindig őszintének látszódjon a kedvessége, de összességében nagyon kellemes élményt tud okozni. Talán nem kell mondani, hogy sajnos igen ritka típus. Gyakorlatilag senkivel nincs konfliktusa, teljesen külön síkon kezeli az aktuális hangulatát, ha egyáltalán van neki olyan és a szakmáját. Profi és szeret örömet okozni.
A tökéletes
Ő az, aki azonnal észrevesz, amikor belépsz a vendéglátóhelyre, még nem támad rád, de már látod, hogy tud rólad, kivárja, hogy megérkezz. Pontosan a megfelelő pillanatban szól hozzád, tökéletesen tudja mikor kell békén hagyni. Ráérez meddig mehet el nálad, és akár egészen közvetlen is lehet, ha úgy látja, hogy azt szereted. Szórakoztat, miközben zökkenőmentesen biztosítja a kiszolgálásod. Vendégként tökéletesen kellemes élményben van részed, távozáskor eufóriát érzel.
Magyarországon volt már ilyen élményben részem, de úgy is mondhatnám, egy kezemen meg tudom számolni.
Utolsó kommentek